Автор:
Оценка:
Опубликованно: 29.12.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Valsts budžets', 1.
  • Реферат 'Valsts budžets', 2.
  • Реферат 'Valsts budžets', 3.
  • Реферат 'Valsts budžets', 4.
  • Реферат 'Valsts budžets', 5.
  • Реферат 'Valsts budžets', 6.
  • Реферат 'Valsts budžets', 7.
  • Реферат 'Valsts budžets', 8.
  • Реферат 'Valsts budžets', 9.
  • Реферат 'Valsts budžets', 10.
  • Реферат 'Valsts budžets', 11.
  • Реферат 'Valsts budžets', 12.
  • Реферат 'Valsts budžets', 13.
  • Реферат 'Valsts budžets', 14.
  • Реферат 'Valsts budžets', 15.
  • Реферат 'Valsts budžets', 16.
  • Реферат 'Valsts budžets', 17.
  • Реферат 'Valsts budžets', 18.
  • Реферат 'Valsts budžets', 19.
  • Реферат 'Valsts budžets', 20.
  • Реферат 'Valsts budžets', 21.
  • Реферат 'Valsts budžets', 22.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
  Kā veidojas budžeta ieņēmumi?    7
  Pašvaldību budžets un tā ietekme uz valsts kopbudžetu    9
  Pašvaldību budžetu izpilde    10
  Pašvaldību budžetu finansēšana    11
  Pašvaldību pamatbudžetu ieņēmumu un izdevumu tendences    11
  Valsts konsolidētais budžets    12
  Valsts budžeta ieņēmumi    13
  Valsts budžeta izdevumi    13
  Skaidrojums par valsts konsolidētā budžeta izpildi    14
  Valsts budžeta deficīts    17
  Valsts kase    20
  Secinājumi    22
  Izmantotā literatūra un elektroniskie resursi    23
Фрагмент работы

Fiskālā politika ir ekonomikā lietots termins, kas apzīmē valdības pamatnostādņu un lēmumu kompleksu, kas nosaka to, kā tiek veikti valsts finanšu tēriņi un to, kā tie tiek segti.
Ekonomistu rokās ir divi spēcīgi ieroči: fiskālā un monetārā politika. Monetāro politiku virza valsts banka - tā regulē naudas pirktspēju, daudzumu, segumu utt. Fiskālā politika ir nodokļu politika, ar kuras palīdzību tiek iegūta lielākā daļa no valsts budžeta.
Valsts fiskālā politika bija stingra, un 1997. gadā bija ievērojams valsts kopbudžeta pārpalikums. To veidoja līdzekļu pārpalikums valsts pamatbudžetā un valsts speciālajā budžetā, saglabājoties nelielam pašvaldību pamatbudžetu deficītam, kas tika finansēts ar centrālās valdības aizdevumiem. Fiskālā pārpalikuma apjoms veidoja 1.1% no IKP (1996. gada fiskālais deficīts veidoja 1.8% no IKP).
Ievērojamo pārpalikumu valsts pamatbudžetā (38.4 milj. latu) un lielākajā valsts speciālā budžeta sastāvdaļā - sociālās apdrošināšanas budžetā - (21.0 milj. latu) izraisīja jau 1996. gadā sāktā kārtējo izdevumu pieauguma ierobežošana, ieņēmumu palielināšana, veicot nodokļu likumdošanas aktu grozījumus un uzlabojot nodokļu administrēšanu.
Kopējie nodokļu ieņēmumi pieauga līdzīgā tempā kā 1996. gadā (par 22.2%; t.sk. valsts pamatbudžeta nodokļu ieņēmumi - par 16.6%). Iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu pārdales rezultātā centrālās valdības nodokļu ieņēmumu daļa pieauga un sasniedza 84.0% no visiem nodokļu ieņēmumiem (1996. gadā - 79.3%).
Nodokļu ieņēmumu īpatsvars IKP turpināja palielināties, turklāt visvairāk pieauga tiešo nodokļu - sociālā, iedzīvotāju un uzņēmumu ienākuma nodokļa - ieņēmumi. Tas izskaidrojams ar vidējās bruto darba samaksas palielināšanos un uzņēmumu darbības rādītāju uzlabošanos.…

Коментарий автора
Atlants