-
Latvijas iedzīvotāju izglītības un kultūras tautsaimnieciskais raksturojums
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Izglītības un kultūras sasniegumi un nozīme pirmās neatkarīgās Latvijas laikā | 4 |
2. | Izglītība un kultūra 1940. – 1944.g. | 7 |
3. | Izglītība un kultūra šodien | 8 |
4. | Izglītības kvalitātes politika Latvijā: rezultāti un perspektīva esošais un vēlamais | 10 |
5. | Kurp iet izglītības kvalitātes politika | 12 |
6. | Secinājumi | 14 |
7. | Izmantotās literatūras saraksts | 16 |
1918. gadā līdz ar Latvijas Republikas proklamēšanu dzima ideja par nacionālā Kultūras fonda dibināšanu, kura uzdevums bija veicināt latviešu kultūra dzīves attīstību. Ļoti īsā laikā jaunā Republika panāca, ka ar tā palīdzību un atbalstu tika ierīkotas jaunas bibliotekas, tika veicināti zinātnieku pētījumi latviešu garīgā mantojuma un valodas attīstības jomā, izglītībā un mākslā u. c. Pieauga intelektuālais potenciāls un pašapziņa, kas ļāva Latvijai kļūt par paraugu citām Eiropas valstīm. Tauta pierādīja, ka neatkarīga valsts ir viens no svarīgākajiem nosacījumiem straujam nacionālās kultūras un izglītības līmeņa kāpumam. Diemžēl otreizējās padomju okupācijas laiks pārtrauca nacionālās kultūras un izglītības tālāku attīstību.
1990. gada 4. maijā tika atjaunota Latvijas neatkarība. Kas izdarīts laika posmā no 1990. gada līdz 2004. gadam izglītības un kultūras jomā Latvijā, kādas atšķirības ir no pirmās Republikas sasniegumiem šai jomā, lūk, jautājumi, uz kuriem mēģinu atbildēt.…
1918. gadā līdz ar Latvijas Republikas proklamēšanu dzima ideja par nacionālā Kultūras fonda dibināšanu, kura uzdevums bija veicināt latviešu kultūra dzīves attīstību. Ļoti īsā laikā jaunā Republika panāca, ka ar tā palīdzību un atbalstu tika ierīkotas jaunas bibliotekas, tika veicināti zinātnieku pētījumi latviešu garīgā mantojuma un valodas attīstības jomā, izglītībā un mākslā u. c. Pieauga intelektuālais potenciāls un pašapziņa, kas ļāva Latvijai kļūt par paraugu citām Eiropas valstīm. Tauta pierādīja, ka neatkarīga valsts ir viens no svarīgākajiem nosacījumiem straujam nacionālās kultūras un izglītības līmeņa kāpumam. Diemžēl otreizējās padomju okupācijas laiks pārtrauca nacionālās kultūras un izglītības tālāku attīstību
