-
Sieviešu attieksme pret dizaina priekšmetiem ar netradicionālu funkciju
Nr. | Название главы | Стр. |
Rezumējums | 4 | |
Dizains | 5 | |
Kas ir dizains? | 5 | |
Kas nosaka dizaina izvēli? | 5 | |
Kas ir netradicionāls dizains? | 6 | |
Funkcija un vizuālais tēls | 6 | |
Kas ir funkcija dizainā? | 6 | |
Kas ir vizuālais tēls? | 7 | |
Kādas ir pieņemtās normas? | 7 | |
Metodes apraksts | 8 | |
Procedūra | 8 | |
Instrumentārijs | 8 | |
Dalībnieki | 8 | |
Secinājumi | 13 | |
Literatūras saraksts | 15 | |
Pielikums Nr.1 | 16 | |
Pielikums Nr.2 | 18 |
Procedūra
Pētījums tika veikts Jelgavā. Aptaujātas sievietes, dažādās Jelgavas vietās ( uz ielas, veikalos u.c.).
Anketēšana notika individuāli, bez laika ierobežojumiem. Anketējamajam netika jautāti tādi personiskie dati kā vārds vai uzvārds, tādā veidā tika ievērota anonimitāte
Instrumentārijs
Savā pētījumā izmantoju anketu kā instrumentāriju. Anketā tika ievietoti 6 attēli, lai varētu salīdzināt attieksmi. Attēli tika izvēlēti nejauši, no jaunāko dizaineru darbiem.
Anketā tika sniegta šāda informācija :
Vispārējā informācija par aptaujātajiem respondentiem (dzimums, vecums, izglītība)
Viedoklis par jaunu lietu svarīgumu dzīvē
Viedoklis par funkcijas/vizuālā tēla nozīmīgumu (kas svarīgāks?)
Respondenta interese par jaunāko dizaineru darbiem
Respondenta attieksme pret dotajiem attēliem
Respondenta izvēle starp dotajiem netradicionālā dizaina piemēriem
Respondenta attieksme pret netradicionālu dizainu
Dalībnieki
Aptaujātie 70 respondenti bija sievietes vecumā no 15 līdz 50 gadiem ar vidējo vecumu 22 gadi. Tabula 1 sniedz datus par aptaujāto respondentu izglītības līmeni.…
Mūsdienās arvien aktuālāk kļūst izveidot ko jaunu, ko nebijušu. No vienas puses cilvēki cenšas lietas padarīt vienkāršākas, bet no otras puses to funkcijas kļūst arvien neparastākas un neparastākas. Tieši šāda iemesla tika veikts šis pētījums, lai noskaidrotu kāda ir cilvēku attieksme pret šīm nestandarta lietām Pētījumā tika izvēlētas tieši sievietes, jo caur lietām, kuras izvēlamies, dizains kļūst par mūsu izpausmi un visiem zināms, ka tieši sievietes vislabprātāk iekārto ģimenes vidi. Izmantota tika anketēšana. Pētījumā tiek noskaidrots, ka interese tiek izrādīta par šiem netradicionālajiem dizaina priekšmetiem, bet tomēr vairāk pieturās pie jau zināmām vērtībām. Rezultāti ir diezgan pretrunīgi. No vienas puses tiek izrādīta interese par jaunām lietām, bet no otras puses tiek izvēlēti vistradicionālākie priekšmeti. Pētījums ir pierādījis, ka interese kā tāda par interesantu, netradicionāli dizainu ir, bet informācija par to nav pietiekama. Kopumā aptaujātie respondenti ir drīzāk atvērti noskaņoti, pozitīvi pret izmaiņām, lai gan šī likumsakarība nav ļoti izteikta. Atslēgvārdi: dizains, funkcija, vizuālais tēls, netradicionāls
