-
Kultūras īpatnības. Zviedrija
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Zviedrijas vispārējs raksturojums | 4 |
2. | Zviedrijas kultūras raksturojums pēc Richard D.Lewis | 5 |
3. | Zviedrijas kultūras raksturojums pēc Edward T.Hall | 7 |
4. | Zviedrijas kultūras raksturojums pēc Geert Hofstede | 9 |
4.1. | Varas distance | 9 |
4.2. | Izvairīšanās no neziņas | 10 |
4.3. | Ilgtermiņa/īstermiņa orientācija | 10 |
4.4. | Individuālisms | 11 |
4.5. | Vīrišķās/sievišķās kultūras | 11 |
Secinājumi | 13 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 14 |
Zviedrijai ir ļoti svarīgi saglabāt balansu starp privāto dzīvi un darbu. Labs vadītājs atbalsta savu darbinieku, neskatoties uz tā dzimumu. Lēmumu pieņemšanā iesaistās visi darbinieki. Vērtības darba dzīvē ir vienlīdzība, solidaritāte un kvalitāte. Konflikti tiek atrisināti ar kompromisu un pārrunām. Zviedrija pieņem iedzīvotājus no citām valstim, kuriem ir vajadzīga palīdzība. Tieši tāda žēluma izjūta ir raksturīga sievišķām kultūrām. Zviedri ir pazīstami ar ilgajām diskusijām, pirms vienošanās ir noslēgta.
Secinājumi
1. Zviedri pēc Hofsteda 5-D modeļa ir individuālisti, līdz ar to tie rūpējas tikai par sevi un savas ģimenes labsajūtu. Bet viņiem ir raksturīga kolektīvisma īpašība, kas izpaužas darbā – lēmumu pieņemšanā un hierarhijā.
2. Zviedri ir sievišķā kultūra, līdz ar to ir solidāra un toleranta pret imigrantiem,kaut arī to dēļ Zviedrijā ir lieli nodokļi.
3. Biznesā vīrieši un sievietes ir līdzvērtīgi, hierarhija ir horizontāla, līdz ar to katrs var sevi pierādīt un ar smagu darbu izsisties uz augšu.
4. Zviedri ir ļoti precīzi un laiks viņiem ir ļoti svarīgs un saplānots,līdz ar to var rasties problēmas ar multi-aktīvām kultūrām.
5. Zviedriem patīk detalizēta un tehniska informācija.
…
Pasaulē ir ļoti daudz un dažādu kultūru. Katrai ir savas tradīcijas, īpatnības, uzskati, rakstura īpašības,etiķete u.t.t. Cilvēkiem no vienas kultūras ir viegli saprasties savā starpā, bet , kad vajag saprasties ar citas kultūras pārstāvi, bieži rodas saspīlējumi vai pārpratumi, jo cilvēki ir konservatīvi un nepieņem,ka dažādām kultūrām ir dažādi uzskati. Gudrākie uzņēmēji, pirms darījuma slēgšanas ar citas kultūras pārstāvi, izpēta sava biznesa partnera kultūras īpatnības, lai būtu vieglāk saprasties un noslēgt darījumu.
