Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
Valsts un valstiskais cilvēks | 4 | |
Cilvēka būtība | 6 | |
Valstiska cilvēka pamatprincipi | 8 | |
Secinājumi un priekšlikumi | 9 |
Ar savu darbu es mēģināšu raksturot tēmu – „Vai cilvēce var pastāvēt bez valsts?” Lielu sašutumu man izraisa, ka valstī nepietiekamo finansiālo līdzekļu dēļ izplatās korupcija. Pievērsīšu uzmanību, tam kādu ļaunumu nodara korupcija, tās izplatība tieši tiesu varas sistēmā. Cilvēki mūsu valstī aizvien biežāk griežas pēc palīdzības pie valsts, kurai jāatrisina un jānodrošina likuma izpilde. “Katras demokrātiskas valsts pamatā līdzās likumdošanas varai un izpildu varai jāpastāv neatkarīgai tiesu varai, kura ir garants, ka jebkurš cilvēks, kurš griežas tiesu instancē var savas aizskartās tiesības aizstāvēt kompetentā un objektīvā tiesā. Bet tiesu darbība valstī ir tik demokrātiska, cik demokrātiski ir likumi, kurus šī tiesa piemēro, tiesas spriedumi ir tik objektīvi, cik neatkarīga ir bijusi tiesa, izskatot lietas.”1 No šīs tēzes izriet, ka liela nozīme ir pareizai likumu piemērošanai, kas ne vienmēr tiek darīts.
Joprojām valsts iedzīvotājiem par likumdošanas sistēmu ir priekšstats kā par samudžinātu, neskaidru un pretrunīgu. Mūsu valdība ir nepastāvīga, ministri nāk un aiziet. Mainoties, tieslietu ministriem, tiek traumēts arī visas tiesību sistēmas kopums.…
Joprojām valsts iedzīvotājiem par likumdošanas sistēmu ir priekšstats kā par samudžinātu, neskaidru un pretrunīgu. Mūsu valdība ir nepastāvīga, ministri nāk un aiziet. Mainoties, tieslietu ministriem, tiek traumēts arī visas tiesību sistēmas kopums. Jo, katrs ministrs nāk ar saviem solījumiem, kuri izplēn līdz ar viņa aiziešanu. Bet viens ir skaidrs, ka tiesību sistēmas darbs nepastāv tikai vienīgi uz ministru solījumiem. Ja valstī būs sakārtota tiesību sistēmas darbība, tad katrs cilvēks būs drošs par sevi, savu tuvinieku drošību.
