-
Ar autotransportu saistīto profesiju riski un to novēršana
Nepieciešamā izglītība
Nepieciešama 1. līmeņa profesionālā augstākā izglītība autotransportā. Mācību ilgums 3 - 3,5 gadi. Profesionālās zināšanas speciālists papildina autoražotāju vai autopārdevēju organizētos kursos, kurus beidzot, tiek izsniegti sertifikāti, kas apliecina mehaniķa speciālista profesionālās kvalifikācijas līmeni.
Darba apstākļi
Daļu darba laiku automehniķim pavada biroja tipa telpās, tomēr lielāko tiesu laika strādā automobiļu tehniskās apskates un remonta telpās, kurās bieži ir troksnis, putekļi un caurvējš. Automehaniķam ir jābūt gatavam strādāt astoņu stundu darba dienu, kā arī rīta vai vakara maiņā, un brīvdienās, atkarībā no uzņēmuma darba laika.
Darbā pielietojamie instrumenti
Mehaniķam ir jābūt spējīgam pilnā apmērā izmantot darbā biroja tehniku, piemēram, datoru, printeri, faksa aparātu. Arī jāspēj izmantot dažādus mehāniskos, elektriskos un pneimatiskos instrumentus, piemēram, pneimatiskās uzgriežņu atslēgas, pacēlājus, kā arī dažādus rokas instrumentus, piemēram, skrūvgriežus, knaibles utt. …
Nevienam vairs nav noslēpums, ka automašīna šodien ir nevis greznuma lieta, bet pirmās nepieciešamības lieta gan ģimenei, gan darbam, gan biznesam. Mašīnu uz ielām paliek arvien vairāk un vairāk, līdz ar to arī bīstamu situāciju un negadījumu skaits arvien palielinās, tādēļ papildus ir jādomā par drošību. Daudzi mēdz uzskatīt, ka drošība nozīmē vienīgi šofera pasargāšanu avārijas situācijā. Taču arī es uzskatu, ka tas ir pārāk šaurs skatījums. Automašīnu drošība izgatavotājrūpnīcās, tiek nemitīgi un rūpīgi pārbaudīta. To dara gan laboratorijās, gan pārbaudes trasēs un ceļos, uz kuriem automašīnas tiek lietotas. Es uzskatu, ka drošība uz ceļiem attiecas uz visiem cilvēkiem, uz mums visiem gan gājējiem, gan braucējiem, un arī uz jums visiem. "Automašīnas pārvadā cilvēkus, un tās vada cilvēki”. Šajā darbā tiks izanalizēti drošības jautājumi ar autotransportu saistīto profesijas riski un to novēršanas pasākumi.
