Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.04.2021.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Komunikatīvās kompetences attīstība', 1.
  • Конспект 'Komunikatīvās kompetences attīstība', 2.
  • Конспект 'Komunikatīvās kompetences attīstība', 3.
  • Конспект 'Komunikatīvās kompetences attīstība', 4.
Фрагмент работы

● tiešo un netiešo pamudinājumu uztvere un veidošana;

Tiešie pamudinājumi tiek izmantoti, kad vēlas iegūt kādu noteiktu rezultātu vai, lai tiktu izpildīta noteikta darbība.
Netiešos pamudinājumus uztver kā prasību veikt darbību, piemēram, bērniem izdzirdot vārdu savienojumu „pusdienlaiks”, bērns uzreiz saprot, ka jādodas mazgāt rokas un jāgatavojas pusdienām.
Tiešos pamudinājumus biežāk izmanto ar vienaudžiem, piemēram, sakot „Iedod man mantiņu.”, bet ar pieaugušo, izmanto netiešo pamudinājumu „Lūdzu, vai varētu iedot man mantiņu?”

● pragmatiskās elastības veidošanās pusaudžu vecumā;

Pusaudža vecumā valodai ir liela nozīme identitātes veidošānā. Pragmatiskā elastība ir svarīga, lai pusaudzis varētu ērti pāriet uz dažādām saziņas grupām. Mūsdienās elastīga valodas izmantošana, ļauj jaunietim atbilst noteiktai vecuma grupai, sociālai klasei, sporta grupai un tml.
Mūsdienās pusaudzim ir svarīgi arī iemācīties lietot tehnoloģijas un valodu tajās, piemēram, mācēt komunicēt epastos, čatos, sociālajos tīklos un blogos, kur saziņa nenotiek tikai seja pret seju, bet arī tikai virtuāli, teksta formātā.
Iegūstot lielāku pieredzi un satiekot plašāku cilvēku loku, jaunietim jābūt gatavam izmantot un pielāgot savu valodu atkarībā no esošās situācijas.

Atlants