-
Jauniešu attieksme pret uzņēmējdarbības uzsākšanu
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmējdarbības vide Latvijā | 4 |
2. | Aptaujas rezultāti un to analīze | 6 |
Secinājumi un priekšlikumi | 18 | |
Bibliogrāfija | 20 | |
Pielikums. Aptaujas jautājumi | 22 |
Secinājumi un priekšlikumi
Veicot šo pētījumu, tiek izdarīti šādi secinājumi:
1. Jauniešu vidū pastāv izteiktā vēlme nodarboties ar uzņēmējdarbību.
2. Lielākai daļai no respondentiem jau ir zināšanas un prasmes uzņēmējdarbības sfēra, kas ietekmē viņu attieksmi. Galvenokārt, tās ir gūtas zināšanas vidusskolās un augstskolās.
3. Vīrieši ir vairāk tendēti uzsākt savu biznesu nekā sievietes.
4. Liela loma jauniešu viedokļa veidošanā ir tuvinieku piemērs uzņēmējdarbības sfērā.
5. Projekts Junior Achievement Junior Latvijā vēl nav ļoti populārs, tāpēc neietekmē jauniešu vēlme kļūt par uzņēmēju.
6. Jo augstāks ir respondenta izglītības līmenis, jo vairāk pieaug viņa vēlme uzsākt pašam savu uzņēmējdarbību. Pieaugot respondenta izglītības līmenim, pieaug viņa vēlme realizēties un nodarboties ar tīkamo lietu un vēlme nopelnīt nonāk otrajā vietā.
7. Populārākās jomas biznesa uzsākšanai respondentu vidū ir tirdzniecība, māksla, izklaide un atpūta, tūrisms.
8. Lielākā daļa no respondentiem gribētos uzsākt savu biznesu Rīgas pilsētā, kas var būt saistīts ar galvaspilsētas iespējām.
9. Jaunieši saprot uzņēmējdarbības nopietnību, un gatavi tērēt daudz laika savai idejai.
10. Populārākie cēloņi nodarboties ar uzņēmējdarbību – vēlme nodarboties ar mīļāko lietu un pelnīt par to, vēlme nopelnīt un motivācija un vēlēšanas uzsākt savu biznesu.
11. Nozīmīgākie faktori, kas kavē uzņēmējdarbības attīstību jauniešu vidū, ir naudas līdzekļu nepietiekamība, labu biznesa ideju trūkums, stabilitātes trūkums un drosmes trūkums.
…
Metodiskais petījums par jauniešu attieksmi pret uzņēmējdarbības uzsākšanu. Pētījuma mērķis ir noskaidrot mūsdienu jauniešu attieksmi pret uzņēmējdarbības uzsākšanu. Izvirzītā hipotēze – jauniešu vidū pastāv liela interese biznesa uzsākšanai, īpaši jauniešiem, kuriem jau ir iegūtas zināšanas un prasmes uzņēmējdarbības jomā. Pētījums tika veikts 40 dienu laika. Tika analizēts jauniešu viedoklis par uzņēmējdarbības priekšrocībām un trūkumiem, interesantāko nozari tās uzsākšanai, viņu pašvērtējumu un biznesa ideju. Tika veikta aptauja, kurā piedalījās 80 cilvēki no visiem Latvijas reģioniem – Rīga, Vidzeme, Latgale, Zemgale, Kurzeme. Anketa tika izveidota ar uzņēmuma Google piedāvātu rīku palīdzību un tika izplatīta Banku Augstskolas studentu vidū, kā arī sociālās vietnēs Facebook.com, Twitter.com un Draugiem.lv, lai sasniegtu lielāku respondentu skaitu.
