Kad pieprasījums pēc cenas ir absolūti elastīgs, vienādots un absolūti neelastīgs?
Pieprasījums ir absolūti elastīgs , ja kaut viss mazākās cenas izmaiņas ietekmēs preces pieprasījumu.( paaugstinot preces cenu to vairs nemaz nepirks). Pieprasījums ir pilnīgi neelastīgs, ja cenu izmaiņas neietekmē preces pieprasīto daudzumu un pārdevēja kopējie ieņēmumi paliek nemainīgi ( var paaugstināt preces cenu, bet tāpat preci pirks). Pieprasījums ir vienādots , ja procentuālās cenas izmaiņas izraisa tādas pašas procentuālās pieprasījuma izmaiņas (cena samazinās par 3%, arī pieprasījums pieaug par 3%).
Kad pieprasījums ir elastīgs un kad neelastīgs? Kādi galvenie faktori to ietekmē?
Pieprasījums ir elastīgs, ja e>1 , cenas izmaiņas var izraisīt lielākas pieprasītās preces daudzuma izmaiņas, ja nelielas cenas izmaiņas izraisa salīdzinoši lielas preces pieprasītā daudzuma izmaiņas , ka arī mainās pārdevēja kopējie ieņēmumi. Pieprasījums ir neelastīgs, ja e<1 cenas izmaiņas izraisa mazākas pieprasītas preces daudzuma izmaiņas, ja nelielas cenu izmaiņas būtiski neietekmē preces pieprasīto daudzumu, bet pārdevēja kopējie ieņēmumi mainās.
…
Ko izsaka pieprasījuma likums un kādi faktori iespaido pieprasījuma izmaiņas? Pieprasījuma likums- kāda produkta cenai pieaugot pieprasītais daudzums samazinās, citiem nosacījumiem paliekot nemainīgiem.Kas ir piedāvājuma likums un kādi faktori ietekmē piedāvājuma izmaiņas?Piedāvājuma likums- ja citi nosacījumi paliek nemainīgi, bet preces cena pieaug, tad tās piedāvātais daudzums arī palielinās un otrādi. Pie kādiem nosacījumiem iestājas pieprasījuma un piedāvājuma līdzsvars? Brīvā tirgū cenu un daudzumu nosaka krustošanās piedāvājuma un pieprasījuma līknēs. Kas ir elastība un kā elastības klasificē? Elastība ir bezdimensiju lielums, un tas visbiežāk tiek aprēķināts procentos. Visbiežāk to var noteikt tieši kādam konkrētam punktam nevis līknei. Kas ir cenas elastība un kādi ir tās nozīme?Ja ir normāla pieprasījuma reakcija, pieprasījuma līknei ir negatīvs kāpums, proti, apskatāmās preces cenas un preces pieprasījuma pārmaiņas ir pretējas un to attiecība ...