2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | AS “Latvijas balzams” raksturojums | 4 |
1.1. | AS “Latvijas balzams” raksturojums un vēsturiskie fakti | 4 |
1.2. | AS “Latvijas balzams” saimnieciskā darbība un tās riski | 5 |
2. | AS “Latvijas balzams” finanšu rādītāju un nozares analīze | 9 |
2.1. | Nozares un konkurentu raksturojums | 9 |
2.2. | Rentabilitātes analīze | 15 |
2.3. | Kapitāla un likviditātes analīze | 18 |
3. | AS “Latvijas balzams” vērtības noteikšana | 25 |
Secinājumi | 33 | |
Izmantotā literatūra | 34 |
SECINĀJUMI
1. AS “Latvijas balzams” ir viens no vadošajiem alkoholisko dzērienu ražošanas nozares uzņēmumiem visā Baltijā, tā peļņa no 2015. līdz 2017. gadam pieaugusi par 1.5 miljoniem eiro jeb 21%, sasniedzot 8.6 miljonus eiro.
2. AS “Latvijas balzams” ražo vairāk kā 100 produktus ar dažādiem nosaukumiem un ir viens no Latvijas eksportētāju līderiem, par ko liecina, tas, ka uzņēmums šobrīd savu produkciju piedāvā vairāk kā 30 valstīs un katru gadu tiek apgūti arvien jauni tirgi.
3. Uzņēmuma rentabilitātes rādītāji ir stabili un pēdējā gada laikā, šie rādītāji ir palielinājušies, 2017.gadā ekonomiskā rentabilitāte bija 7,07 % taču nozares ekonomiskā rentabilitāte bija par 0,5 procentpunkti zemāka, kas norāda, ka AS “Latvijas balzams” ir konkurētspējīgs šajā nozarē.
4. AS “Latvijas balzams” kopējās likviditātes koeficients visos analizējamos peridos ir krietni virs noteiktās normas, kas norāda uz to, ka uzņēmums ir spējīgs segt īstermiņa saistības, bet pārāk daudz sava kapitāla ir ieguldījis apgrozāmajos līdzekļos, kurus ir samērā grūti pārvērts naudas līdzekļos. Ar vislikvīdākajiem apgrozāmajiem līdzekļiem, naudu, uzņēmums saistības dzēst nav spējīgs, jo absolūtās likviditātes koeficients nevienā no gadiem nav pietiekams.
5. AS “Latvijas balzams” vērtība visaugstākā ir izmantojot tīro aktīvu metodi 94 678 202 eiro, ko ietekmēja uzņēmuma ilgtermiņa finanšu ieguldījumu un debitoru vērtība, izmantojot kapitāla tirgus metodi uzņēmuma vērtība ir 80 600 555.00 eiro, kas ir līdzīga vērtība tīro aktīvu metodei, taču viszemākā uzņēmuma vērtība ir izmantojot ieņēmumu diskontēšanas metodi, kas balstīta uz nākotnes naudas plūsmu aprēķiniem.
…
Pētījuma objeks: AS Latvijas balzams Pētījuma priekšmets: AS Latvijas balzams finanšu rādītāji Darba mērķis: Izpētīt un analizēt AS Latvijas balzams finanšu rādītājus laikā no 2015. līdz 2017.gadam un noteikt uzņēmuma vērtību, izmantojot 3 metodes. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1. Raksturot AS Latvijas balzams darbību; 2. Analizēt AS Latvijas balzams finanšu rādītājus; 3. Noteikt uzņēmuma vērtību pēc tīro aktīvu, ieņēmumu diskontēšanas un kapitāla tirgus jeb salīdzinošās pieejas metodēm. Darbā izmantotās metodes: monogrāfiskā jeb aprakstošā analīze, loģiskā, grafiskā un tabulu, statistiskā datu apstrādes metode.
