Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Organizācijas vides būtība | 4 |
2. | Organizācijas iekšējā vide | 7 |
2.1. | Mērķi | 7 |
2.2. | Darbinieki | 8 |
2.3. | Struktūra | 8 |
2.4. | Darba kultūra | 10 |
2.5. | Tehnoloģija | 11 |
3. | Tūrisma aģentūras „Mari” darbība | 11 |
3.1. | Vīzija, misija, mērķi | 12 |
3.2. | Uzņēmuma sniegtie pakalpojumi | 12 |
3.3. | Ceļojumi ar autobusu | 13 |
3.4. | Ceļojumi ar lidmašīnu | 13 |
3.5. | Ceļojumu izstrāde/modelēšana/pēc klientu izvēles | 14 |
3.6. | Prāmju biļešu rezervēšana | 15 |
3.7. | Transports | 15 |
3.8. | Tūristu apdrošināšana | 15 |
3.9. | Vizas noformēšana | 15 |
4. | Tūrisma aģentūras „Mari” personāla vadības analīze | 16 |
4.1. | Personāla plānošana | 18 |
4.2. | Personāla atlase | 18 |
4.3. | Rezervju veidošana | 19 |
4.4. | Adaptācija | 20 |
4.5. | Izglītošana | 21 |
4.6. | Motivācija | 22 |
4.7. | Novērtēšana | 23 |
4.8. | Virzība | 24 |
5. | Tūrisma aģentūras „Mari” ārējās vides analīze | 24 |
5.1. | Tieši ietekmējošā ārējā vide | 24 |
5.1.1. | Pircēji | 24 |
5.1.2. | Konkurenti | 26 |
5.1.3. | Piegādātāji | 27 |
5.1.4. | Valsts Likumdošana | 28 |
5.1.5. | Prese | 30 |
5.2. | Netieši ietekmējošā ārējā vide | 30 |
5.2.1. | Valsts ekonomiskais stāvoklis | 30 |
5.2.3 | Valsts politika | 31 |
Zinātnes un tehniskais progress | 32 | |
Starptautiskās attiecības | 33 | |
Secinājumi | 34 | |
Izmantotā literatūra | 36 |
Visā pasaulē tūrisms ir viena no ienesīgākajam un visstraujākajām izaugsmes nozarēm. Pēc Pasaules Tūrisma organizācijas (PTO) datiem starptautiskais tūrisms ir pasaulē viens no lielākājām eksporta ienākumu avots, tūrisma daļa ir apmēram 7% kopējā eksporta, apmēram 25% pakalpojumu eksportē un daudzām valstīm, ieskaitot Latviju, svarīgs maksājuma bilances faktors. Visa pasaulē tūrisma ir nodarbināti vairāk nekā 200 miljoni cilvēku. Tas stimulē valstu infrastruktūras attīstīšanu. Līdz ar to tūrisms spēj uzlabot valsts ekonomisko attīstību un paaugstināt nodarbinātības līmeni. Saskaņa ar PTO prognozēm tūrisma apjoms pasaulē turpinās pieaugt un divdesmit gadu laikā tā apjoms dubultosies ar pašreizējo apjomu.
Latvijā valsts ekonomiskā situācija ir nelabvēlīga tūrisma nozarei , it īpaši pedējos gados tūristu skaits ievērojami samazinājas, tomēr tūrisms tiek uzskatīts par vienu no valsts politiskajām un ekonomiskajām prioritātēm. Līdz ar to daudzi jauni uzņēmumi sāk nodarboties tūrisma nozarē, jo tas varētu kļūt ienesīgs bizness. Ar katru jaunu tūrisma uzņēmumu saasinās konkurences cīņa.
Viens no tādiem ir tūrisma aģentūra „Mari”. Tūrisma firmas galvenais uzdevums sākuma bija rīkot vīzu noformēšanu un tikai vēlāk tā sāka piedāvāt arī tūrisma braucienus uz citām valstīm, kā arī vēlāk piedāvāja ar tūrisma saistītus pakalpojumus, piemēram, gidu pakalpojumus, apdrošināšanu un arī biļešu rezervēšanu. Tūrisma aģentūra „Mari” ir neliels uzņēmums, kura rezultātā visas nodaļas pārvalda viena persona – vadītāja. Pateicoties Daugavpils straujai izaugsmei, tūrismam ir iespējas attīstīties. Pilsētu apmeklē gan Latvijas iedzīvotāji, gan ārvalstu viesi, un uz šī fona tūrisma aģentūrai ir pieprasījums pēc gidu pakalpojumiem gan latviešu, krievu, angļu, gan vācu valodās, kas arī dod iespējas tūristiem piedāvāt plašāku un interesantāku maršrutu pa pilsētu.
Savā darbā autore pēta tūrisma aģentūras „Mari” organizatorisko darbību.
Šīs studiju darba mērķis ir personālvadības novērtējums un uzlabošanas iespēju noteikšana tūrisma aģentūrā "Mari". Un uzdevumi : Iepazīties ar literatūras avotiem par personālvadību; Raksturot tūrisma aģentūru "Mari" ( pakalpojumi, klienti, finanses...); Raksturot personālvadību aģentūrā "Mari"; Noteikt personālvadības uzlabošanas iespējas tūrisma aģentūrā "Mari".…
studiju darbs par tūrisma aģentūru