-
Sestās klases skolēnu angļu valodas apguves sekmēšana ar didaktiskām spēlēm
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Didaktisko spēļu raksturojums | 5 |
1.1. | Didaktisko spēļu funkcijas un veidi | |
1.2. | Didaktiskās spēles organizēšanas nosacījumi 6.klases skolēniem | |
2. | Valodas prasmju apguves pētījums 6.klases angļu valodas stundās | |
2.1. | Pētījuma dizains un metode | |
2.2. | Pētāmās grupas skolēnu raksturojums | |
2.3. | Angļu valodas apguves saturs | |
2.3. | Valodas apguves pētījuma datu analīze | |
Ieteikumi skolotājiem didaktisko spēļu izmantošanai angļu valodas apguvē | ||
Nobeigums | ||
Secīnājimi | ||
Literatūra |
Nobeigums
Pētījuma mērķis bija noskaidrot didaktisko spēļu ietekmē skolēnu angļu valodas apgūves sekmēšanai 6.klasē un izstrādāt ieteikumus skolotājiem didaktisko spēļu izmantošanai angļu valodas apguvē. Diplomdarba mērķa sasniegšanai tika analizēta zinātniskā literatūra par didaktiskam spēlēm, psiholoģiska literatūra par skolēnu vecumposma īpatnībam, īnternet resursi ar didaktiskam spēlem . Apkopojot un analizējot empīriskā pētījuma rezultātus, ir izstrādāti materiāli skolotājiem didaktisko spēļu izmantošanai angļu valodas stundās.
Analizējot zinātnisko literatūru, tika konstatēts, ka didaktiskam spēlēm ir dziļas vesturiskas saknes, daudzi pazīstāmi zinātnieki pētīja spēles, tos ietekmi uz skolēnu mācīšanas un mācīšānās. Ar spēļu palīdzību pasaules slāvēnie pedagoģi koriģeja skolēnu sekmes, skolēnu psiholoģiskas īpatnības.
Pamatoties uz teorētiskajām atziņām par didaktisko spēļu ietekmē uz angļu valodas apgūves sekmēšanu tika izdalīti šādi kritēriji un rādītāji : leksikas spēlēs - leksikas zināšana, vārdu zināšanu pārbaude (mutiski, rakstiski); gramatikas spēlēs - gramatikas likumu zināšana un pareiza pielietošana, gramatikas likumu pareizība testā; fonētikas spēlēs - pareiza izruna, dzejoļu lasīšana; ortogrāfijas spēlēs – pareizrakstība, diktāts.
Angļu valodas skolotājas ikdienas uzdevums ir palīdzēt skolēniem attistīt viņu komunikācijas prasmes, jo valoda ir cilvēku sazināšanas veids. Skolēns var komunicēt tikai tad kad viņam ir labs vārdu krājums, pareiza izruna. Stundās vajag izmantot individuālo pieeju un diferencētus uzdevumus, kas palīdzētu veicināt katra skolēna pareizo izrūnu. Pamatskolēna aktīva iesaistīšanas mācību procesā veicīna skolēnu angļu valodas apgūves sekmēšanu.
Pētījumā iegūtie rezultāti liecina, ka hipotēzes pieņēmumi ir pārbaudīti un ir apstiprinājies, angļu valodas apguves prasmes 6. klases skolēniem tiks veicinātas, skolotājs mērķtiecīgi un sistemātiski lietos didaktiskās spēles; skolēniem tiks dota iespēja pārbaudīt angļu valodas stundās apgūtās prasmes un reflektēt apgūto; angļu valodas mācību saturs atbildīs aktuālām skolēnu vajadzībām.
…
Diplomdarbs sastāv no ievada, divām daļām, ieteikumiem skolotājiem didaktisko spēļi orgānizēšanai un nobeiguma secinājumiem. Pētījuma objekts ir Didaktiskās spēles angļu valodas stundā. Pētījuma priekšmets ir Sestās klases skolēnu angļu valodas prasmes Ievadā tiek akcentēts, ka didaktiska spēles ir labs stimuls panākumu gūšanai, didaktiskas spēles ir mācību un audzināšanas procesa neatņemama sastāvdaļa jo palīdz katram skolēnam labāk apgūt mācību materiālu. Pirmajā diplomdarba daļā tiek aprakstīts teorētisks pamatojums didaktisko spēļu izmantošanai, rakstūroti pusaudža vecūma īpašības, ir noteikti kritēriji un rādītāji skolēnu angļu valodas prasmju noteikšanai. Otrajā daļā ir dots pētījuma metodoloģiskais. Darbā ir apkopots teorētiskās pieredze un zinātniskā literatūra, lai noskaidrotu, kā plānot un vadīt didaktiskās spēlēs