-
Saldējums - garšas baudu valdnieks
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorijas daļa | 4 |
1.1. | Saldējums cauri gadsimtiem | 4 |
1.1.1. | Kā tas viss sākās pie mums, Latvijā? | 5 |
1.2. | Tradīcijām bagātā saldējuma kultūra | 6 |
1.3. | Interesanti fakti par saldējumu | 7 |
1.4. | Saldējums un mūsu veselība | 8 |
1.5. | Saldējuma vispārīgs sastāvs | 9 |
1.6. | Saldējuma ražošanas process | 10 |
1.7. | Mode un sortiments Latvijas tirgū | 12 |
2. | Praktisko pētīju daļa | 13 |
2.1. | Aptaujas anketu analīze | 13 |
Secinājumi | 17 | |
Izmantotā literatūra | 19 | |
Anotācija | 20 | |
Annotation | 21 |
Saldējuma kultūra ir gandrīz tikpat sena, kā cilvēks. Tam tiek piedēvētas dziedinošas īpašības, dažādos gadsimtos tas ir pelts un slavēts, tā vēsturi apvij daudz krāsainu mītu, tieši tāpēc es veicu pētniecisko darbu par tēmu „Saldējums- garšas baudu valdnieks”.
Saldējums iespējams ir populārākais deserts pasaulē. Dažkārt – vairāk nekā tikai saldais ēdiens. Mazs iepriecinājums, atvēsinājums, reizēm arī mierinājums. Vairāku paaudžu bērniem tas bija arī kārots atalgojums par labu uzvedību vai labi paveiktu darbu, bet gājiens pēc saldējuma – centrālais dienas notikums. Laika gaitā cilvēki kļūst ekstravagantāki un saldējums tāpat. Tā ražošanas, garšas, formas un sastāva daudzveidība brīžiem pārsteidz pat pieredzējušākos kārumniekus.
Darba mērķis: Saldējuma ietekme uz veselību un tā pieprasījums sabiedrībā.
Darba hipotēze: Saldējums jauniešu uzturā ir ikdienišķs produkts.
Darba uzdevumi:
1.iepazīties un apkopot literatūru par tēmu;
2.veikt aptauju un apkopot aptaujas rezultātus par saldējuma lietošanu jauniešu vidū;
3.salīdzināt pēc aptaujas rezultātiem populārāko saldējuma ražotāju produkcijas saturu;
4.Izveidot prezentāciju par tēmu.…
Pētījums sastāv no divām daļām- teorijas un praktiskās. Tās sadalītas vairākās apakšnodaļās. Teorijas daļā apskatīta saldējuma vēsture, atšķirības dažādas pasaules valstīs, ietekme uz veselību, vispārīgs sastāvs, ražošanas process un tirgus īpatnības Latvijā. Praktiskā daļa sastāv no aptaujas analīzes un rezultātiem, kuri apkopoti arī diagrammu veidā. Aptaujā piedalījās 200 jaunieši no Latvijas. Pētījumā izmantoti attēli, diagrammas un tabulas. Pētījumu turpināšu arī 11. klasē.
