A.I. Zimnija uzsver, ka pirmsskolas patstāvīgā darbība ir pareizi organizēta viņa mācību darbība audzināšanas procesā, kas motivē patstāvīgu tās paplašināšanu, padziļināšanu un turpināšanu brīvā laikā. Audzinātājam tas nozīmē skaidru apzināšanos ne tikai par savu rīcības plānu, bet arī apzināto tā veidošanos pirmsskolniekiem kā daļu no priekšmeta vai darbības apgūšanas shēmas jaunu uzdevumu risināšanā. Bet kopumā šī ir paralēli esošā pirmsskolas nodarbība ar izvēlēto materiālu apgūšanas programmu apmācības procesā.
“Pašvadīta mācīšanās ir process, kurā skolēns ir spējīgs darbināt un lietot domāšanas, emocionālo procesu un uzvedības regulēšanas rīkus, lai sistemātiski orientētu sevi uz personisko mācību un vēlāk dzīvē darba, personisko mērķu sasniegšanu.”
…