Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.02.2003.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Pusaudžu psihiskās attīstības īpatnības', 1.
  • Конспект 'Pusaudžu psihiskās attīstības īpatnības', 2.
  • Конспект 'Pusaudžu psihiskās attīstības īpatnības', 3.
  • Конспект 'Pusaudžu psihiskās attīstības īpatnības', 4.
Фрагмент работы

Pusaudzis vairs nav bērns. Tas iezīmējas jau kā tīri bioloģiskā izpratnē, jo šis ir dzimumnobriešanas laiks, periods, kurā briedumu sasniedz arī citas bioloģiskas sistēmas. Gan fiziskā, gan psihiskā attīstība notiek nevienmērīgi. Kā atzīst zinātnieki, tas ir periods, kad ir maksimāla disproporcija starp dažādiem komponentiem. Jau ārēji pusaudži mēdz būt neproporcionāli augumā, izstīdzējuši, nesamērīgām ķermeņa daļām. Šī pati “neproporcionalitāte” konstatējama arī viņa psihē. Pats būtiskākais, kas raksturo pusaudžu psiholoģiju, ir tā sauktā pieauguša cilvēka izjūta, respektīvi, pusaudzis jūtas pieaudzis. Taču viņš joprojām nav neatkarīgs, viņš nevar eksistēt bez pieaugušo apgādes un aprūpes. Pusaudža sociālais statuss ļoti maz atšķiras no bērna sociālā statusa. Tas neizbēgami rada nozīmīgas pretrunas, izraisa konfliktus.
Pusaudzis bieži izvirza tādas pretenzijas, kuras pats nevar realizēt. Pieauguša cilvēka izjūta gan viņam ir, bet nav nedz vajadzīgo zināšanu, nedz prasmju un iemaņu, nedz morālo tiesību uz šīm pretenzijām, tātad – nav arī iespēju.…

Коментарий автора
Atlants