-
Kravas pareiza izvietošana kuģī
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | Kuģa iekraušana un stāvokļa noteikšana | 5 |
1.1. | Kravu sadalījums pa tilpnēm | 6 |
2. | Kuģa masas centra koordināšu noteikšana | 9 |
3. | Kuģa noturības izvērtēšana | 12 |
3.1. | Noturības pārbaude, izmantojot noturības kontroles diagrammu | 12 |
3.2. | Noturības pārbaude saskaņā ar IMO noteikumiem | 12 |
4. | Kuģa korpus lieces stiprības pārbaude | 13 |
5. | Kuģa stāvoklis galamērķa ostā | 14 |
6. | Secinājumi | 19 |
6. SECINĀJUMI
Veicot Studiju darbu balstoties pēc kuģa datiem un metodiskajiem materiāliem dotā krava sadalīta pa tilpnēm pēc visiem norādījumiem.
- kravas daudzums katrā telpā nedrīkst pārsniegt tās tilpību, ņemot vērā iekraušanas īpatnējo tilpumu i, [m3/ t];
- kuģa galsverei uz pakaļgalu ir jābūt robežās dF – dA = 0 ÷1.5 [m];
- krājumu daudzumu jāpieņem tādu, kāds ir dots uzdevumā;
- kuģa noturības parametriem pēc iekraušanas ir jāatbilst IMO nebojāta kuģa noturības noteikumiem (2008. gada);
- kuģa lieces stiprībai reisa sākumā un beigās jābūt pietiekamai (pārbaudi veic izmantojot stiprības kontroles diagrammu).
Darba uzdevums tika izpildīts. Kuģis tiek uzkrauts droši, atbilstoši prasībām. Kuģa iegrime, noturība un stiprība gan ienākšana ostā, gan galamērķa osta arī atbilst prasībām. Veidojot darbu ir radies priekšstats, kādā veidā tiek piekrauts kuģis un kas ir jāņem vērā aprēķinos.
…
Pirms kravas pārvadāšanas katrā reisā jānodrošina optimāls kravu izvietojums, ievērojot pārvadāšanas noteikumus. Šī darba uzdevums ir nostiprināt zināšanas jūras pārvadājumu priekšmetā un veicināt iemaņas darbam reālajos apstākļos ar kuģa dokumentiem, kas satur informāciju par kuģa noturību, izturību, kā arī patstāvīgi risināt praktisko uzdevumu saistītus ar pārvadājamās kravas radītām slodzēm uz kuģa korpusu.
