-
Metodisko materiālu portfolio dabaszinībās
2021–2025 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 4 | |
1. | TĒMAS “DZĪVNIEKU UZBŪVE UN ATTĪSTĪBA” APGUVES SĪKĀKS DALĪJUMS | 5 |
2. | TĒMAS APGUVEI PIEMĒROTĀKO MĀCĪBU METOŽU UN DARBA ORGANIZĀCIJAS FORMU APSKATS | 11 |
3. | TĒMAS APGUVEI NEPIECIEŠAMIE UZSKATES LĪDZEKĻI | 13 |
4. | TĒMAS APGUVEI NEPIECIEŠAMIE IZDALES MATERIĀLI | 15 |
5. | MATERIĀLI SKOLĒNU MĀCĪBU SASNIEGUMU VĒRTĒŠANAI, PAŠVĒRTĒJUMA VEIKŠANAI | 16 |
6. | IZSTRĀDĀTS PĀRBAUDES DARBS SKOLĒNU MĀCĪBU SASNIEGUMU NOVĒRTĒŠANAI TĒMAS “DZĪVNIEKU UZBŪVE UN ATTĪSTĪBA” APGUVES NOSLĒGUMĀ | 18 |
Izziņas literatūra, interneta resursi tēmas padziļinātai apguvei | 24 | |
Pielikumi | 25 |
2. TĒMAS APGUVEI PIEMĒROTĀKO MĀCĪBU METOŽU UN DARBA ORGANIZĀCIJAS FORMU APSKATS
Apgūstot dabaszinību mācību priekšmetu, skolotājs var izmantot daudzveidīgas mācību metodes un mācību organizācijas formas. Pielietojot dažādas mācību metodes, skolotājs var izvairīties no vienveidīga mācību darba, izvēloties katrai situācijai konkrētu mācību metodi. Mācot kādu konkrētu tēmu, skolotājam ir jāveicina skolēnos interese par apgūstamo mācību vielu, tāpēc metodēm ir jābūt daudzveidīgām.
Tēmas “Dzīvnieku uzbūve un attīstība” apguvei tika izmantotas tādas mācību organizācijas pamatformas kā laboratorijas darbs un mācību stunda.
Darba autore uzskata, ka mācību stunda ir vislabākais veids kā skolotājs izmantojot daudzveidīgas mācību metodes, uzskati spēj nodot jaunas zināšanas un prasmes katram skolēnam. Tēmas “Dzīvnieku uzbūve un attīstība” apguvei darba autore izmantoja dažādas mācību organizācijas formu veidus. Izmantojot darbu darba burtnīcās un piedāvājot dažādas darba lapas skolēni mācās strādāt patstāvīgi, kas ir ļoti svarīgs moments, jo katram bērnam ir jāprot strādāt individuāli. Skolēniem ir jāprot prezentēt savu darbu, aizstāvēt savu viedokli un attīstīt prasmi pamatot savu viedokli ar dažādiem argumentiem, tāpēc ir būtiski uzdot tādus darbus, kurus skolēniem vēlāk ir jāprezentē, piemēram, plakāta izveide, lai pievērstu apkārtējo iedzīvotāju uzmanību, dzīvnieku saglabāšanai.
Mācību procesā skolēniem ir jāpiedāvā grupu dari un pāru darbi, jo strādājot grupālā veidā skolēnos attīstās sadarbības prasmes, skolēni savā starpā mācās komunicēt, uzklausīt viens otra viedokli un kopīgi nonākt pie viena kopīga risinājuma. Darba autore piedāvā dažādas spēles, kā, piemēram, spēle “Dzīvnieka skeleta veids”.
Skolēniem tika piedāvāta arī tāda mācību organizācijas forma kā laboratorijas darbs. Skolēniem patīk radoši un interesanti darbi, kur viņi paši spēj aktīvi piedalīties un patstāvīgi veikt pētījumu.
…
Valsts eksāmena darbs prof. specializācijā dabaszinību skolotājs. Metodisko materiālu portfolio dabaszinībās 5. klasei par tēmu "dzīvnieku uzbūve un attīstība".