-
Pedagogu profesionālās ētikas pamatprasības
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
Pedagoga sadarbība ar bērnu vecākiem | 4 | |
Skolotāja loma uzņēmības veicināšanas procesā | 5 | |
Cieņas un pašcieņas izpausme | 6 | |
Taisnīgums | 7 | |
Nobeigums | 8 | |
Izmantotā literatūra | 9 |
Skolotāja un ģimenes sadarbība ir viens no būtiskajiem priekšnoteikumiem jaunā cilvēka personības veidošanās procesa veiksmīgai norisei. Šī sadarbība visdažādākajos periodos vienmēr tikusi aktualizēta, un katrā konkrētā sabiedrības attīstības posmā tai izvirzīts konkrēts mērķis. Lai pedagogi spētu sadarbību veidot kā mērķtiecīgu un vadāmu procesu, viņiem nepieciešams apgūt un aktualizēt šādus vispārējus jautājumus:
sadarbības pedagoģiskie un psiholoģiskie nosacījumi;
sadarbības saturs;
sadarbības īstenošanas formas un metodes;
sadarbības procesa plānošana;
sadarbības rezultāta analīze, kā arī specifiskie jautājumi, kas saistīti ar pieaugušo izglītības savdabību un ģimenes pedagoģiskā potenciāla izzināšanu:
pieaugušo saskarsmes psiholoģija;
pieaugušo izglītošanas metodes, to izmantošanas specifika. [2 .]
Pedagoģijā vispār un arī sadarbības pedagoģijā ir noteicošie pedagoģiskie ētiskie aspekti - optimisms, pozitīvas domāšanas veids, vecāku, ģimeņu iedrošināšana, uzmundrināšana un atbalstīšana, un ne tikai. Būtiski ir saglabāt optimismu visās iespējamās dzīves situācijās. Darbā ar vecākiem liela nozīme ir individuālajai pieejai. Individuālā pieeja- tā ir labvēlīga, iejūtīga attieksme, vecāku psiholoģiskā stāvokļa ievērošana, pamatošanās uz vecāku pedagoģisko kultūru. Ir svarīgi, lai vecāki audzināšanā nevadītos tikai pēc intuīcijas, lai viņi zinātu bērna attiecīgā vecumposma īpatnības un galvenos nosacījumus, kas nepieciešami izziņas un praktiskās darbības aktivitātes veidošanai, fiziskai, psihiskai un sociālajai attīstībai. …
Terminam “pedagogs” pastāv ļoti daudz skaidrojumu, jo patiesībā, mēs katrs esam pedagogs ar mācību programmu dziļi sirdī un katrs no mums dzimis būt par pedagogu, tik rodas jautājums kā mēs šo lomu dzīvē realizējam. Jebkuram pedagogam ir savs talants, gudrība un profesionālā pieeja jeb taktika. Tas cik daudz viņš zina, tā ir viņa personīgā bagātība, kuru neviens nespēs atņemt. Skolotāja attiecības, pienākumus, tikumisko īpašību klāstu, iecietību, morāli, koleģialitāti regulē ētikas pamatprincipi. Ja skolotājs savā darbībā ievēro lielāko daļu no šiem un citiem ētikas kodeksā noteiktajiem principiem, tad viņa darbība kļūst rezultatīvākā. Šajā darbā vēlos uzzināt dažus ētikas pamatprincipus un izteikt savu viedokli par to nozīmi un nepieciešamību to izmantot pedagoga darbā.
