Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Komunikācijas definīcija | 3 |
1.1. | Prasme sniegt informāciju | 3 |
2. | Attiecību veidošana ar klientiem | 4 |
2.1. | Saskarsme ar klientiem | 4 |
2.2. | Komunikācijas process | 4 |
2.2.1. | Mutiskā (verbālā) komunikācija | 4 |
2.2.2. | Rakstveida komunikācija | 5 |
2.2.3. | Bezvārdu jeb neverbālā komunikācija | 5 |
3. | Vadības un personāla savstarpējā komunikācija un personāla motivēšana | 6 |
3.1. | Iekšējā komunikācija uzņēmumā | 6 |
3.2. | Personāla motivēšana | 7 |
4. | Padomi labai personāla saskarsmei ar viesi | 9 |
5. | Secinājumi | 10 |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 11 |
5. SECINĀJUMI
1. Komunikācija ir informācijas apmaiņas process starp partneriem, kura laikā informācija tiek ne tikai nodota, bet arī radīta, precizēta, attīstīta.
2. Saskarsme ir sarežģīts process, kurā katrs partneris domā un rīkojas tikai viņam raksturīgi, un kura galvenā funkcija ir apmierināt cilvēku sociālās vajadzības.
3. Komunikācijas procesā notiek informācijas nodošana, saņemšana, izmantošana un papildināšana.
4. Viesmīlības nozarē vispārpieņemtā verbālā saskarsme izpaužas apsveicinoties, izsakot vēlējumus, atvainojoties, izsakot komplimentus, aizrādījumus, līdzjūtības.
5. Neverbālajā saskarsmē tiek nodota svarīgākā informācija, tiek parādīta cilvēka patiesā būtība.
6. Pareiza vai nepareiza iekšējā komunikācija var uzņēmumu nogremdēt vai pacelt jaunā kvalitātē.
7. Cilvēki motivējas, kad viņu ieceres īstenojas, un zaudē motivāciju, ja tas nenotiek.
…
2. ATTIECĪBU VEIDOŠANA AR KLIENTIEM 2.1. Saskarsme ar klientiem Saskarsme ir sarežģīts process, kurā katrs partneris (piem., darba devējs ar padoto, klients ar personālu, kolēģi savstarpēji) domā un rīkojas tikai viņam raksturīgi, atbilstīgi situācijas izpratnei. Saskarsmes galvenā funkcija ir apmierināt cilvēku sociālās vajadzības. Tā ietver: Izziņas un pašizziņas funkciju (saskarsmē gūst dzīvei nepieciešamās zināšanas, šis process notiek visu mūžu); Pašizpausmes un pašapliecināšanās funkcijas (saskarsmē tiek parādītas savas profesionālās spējas un kompetence, cilvēciskās īpašības, paustas jūtas, attieksmes); Socializācijas funkciju (saskarsmē tiek apgūtas uzvedības normas un standarti); Sociālās kontroles un vadības funkcijas (saskarsmē kontrolē un ietekmē cilvēku uzvedību pozitīvā veidā (izsakot atzinību, uzslavējot) vai negatīvā veidā (izsakot nopēlumu vai nosodījumu)); Baudas funkciju (saskarsme sniedz baudu, patīkamas sarunas). Darbiniekam viesmīlības uzņēmumā nepietiek tikai ar zināšanām un profesionālajām kompetencēm, tam ir jāmāk veidot attiecības ar kolēģiem, darba devējiem, padotajiem un klientiem. Eksistē vairākas saskarsmes taktikas, no kurām vispiemērotākās viesmīlības uzņēmuma darbiniekam ir pielāgošanās (cenšanās piekāpties sarunas partnerim), sadarbība (cenšanās panākt vienošanos, kas apmierina abas puses) un kompromiss (cenšanās panākt lēmumu, kas balstās uz abu pušu piekāpšanos).