Автор:
Оценка:
Опубликованно: 27.12.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 7 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 1.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 2.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 3.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 4.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 5.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 6.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 7.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 8.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 9.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 10.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 11.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 12.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 13.
  • Реферат 'Viduslaiku māksla un estētika', 14.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.1.  Viduslaiku raksturojums    3
1.2.  Viduslaiku periodizācija    4
1.3.  Teocentrisma pasaules uzskats    4
2.  Viduslaiku estētika un tās principi    6
3.  Viduslaiku māksla    7
3.1  Austrumeiropas māksla    7
3.1.1  Bizantijas māksla    7
3.1.2  Senās Krievzemes māksla    9
3.2  Māksla Rietumeiropā    10
3.2.1  Pirmsromānikas posma māksla    10
3.2.2  Romānikas posma māksla    11
3.2.3  Gotikas pasaulē    12
  Secinājumi    14
  Izmantotā literatūra    15
Фрагмент работы

Par viduslaikem dēvējams tūkstoš gadu garš laika posms no antīkās kultūras bojāejas līdz renesanses kultūras sākumam Itālijā. Rafaēls un viņa laikabiedri viduslaikus uzskatīja par kultūras pagrimuma periodu, atsaucoties uz antīkās Romas demolētāju – barbaru gotu radīto nosacīti dekoratīvo mākslu. Taču jau 17. gadsimtā sāka rasties interese par viduslaiku manuskriptiem, bet Francijā revolūcijas laikā tie, tāpat kā viduslaiku skulptūras no izdemolētajām baznīcām un lietišķās mākslas darbi, pat papildināja Parīzes muzeju kolekcijas.
Liela nozīme viduslaiku kultūras attīstībā visās zemēs bija klosteriem, proti, mūku apvienībām. Mūki noliedza dabas krāšņumu un dzīves priekus un par savas eksistences vienīgo mērķi uzskatīja garīgo vērtību izkopšanu. Taču kopš 6.gs., kad šie pēc dzīvesveida no citiem krasi atšķirīgie cilvēki savu elitāro stāvokli pārvērta par priekšnoteikumu sabiedriskajai darbībai, stāvoklis mainījās un mūki kļuva par Eiropas kultūras mantojuma aktīviem veidotājiem.
Viduslaiku kultūra neveidojās uz vienādiem pamatiem. Romas impērijai sadaloties (395.g.) Rietumromas un Austrumromas impērijā, katrs novads turpināja attīstīties atšķirīgos apstākļos.…

Коментарий автора
Atlants