-
Jūras transporta izmantošanas īpatnības
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Anotācija | 2 |
3. | Jūras transporta izmantošana | 4 |
3.1. | Jūras transporta izmantošana pasaulē | 4 |
3.2. | Jūras transporta izmantošana Latvijā | 4 |
3.3. | Jūras transporta īpatnības | 6 |
4. | Kompānijas “Hanza Jūras Aģentūra” SIA | 9 |
4.1. | ”Hanza Jūras Aģentūra” SIA galvenie darbības principi | 9 |
Brokeru pakalpojumi | 9 | |
Kokmateriālu ekspedīcija | 10 | |
Kravu ekspedīcija | 10 | |
Beramkravu pārvadājumi | 11 | |
Muitas serviss | 11 | |
Loģistika | 11 | |
5. | Secinājumi | 13 |
6. | Izmantotā literatūra | 15 |
Jūras transporta izmantošana
3.1. Jūras transporta izmantošana pasaulē
70 % zemeslodes virsmas ir pārklāti ar ūdeni. Ūdens atdala kontinentus un salas, bet ūdensceļi tās savieno kultūras un tirdzniecības vajadzībām. Ūdensceļi veido arī vislielāko transporta infrastruktūru un ir pamats vienam no vislētākajiem transporta veidiem, sevišķi masveida kravu pārvadājumos. Piemēram, iekšējo ūdeņu transporta kravu struktūra ASV pēc pārvadājumu apjoma:
nafta un naftas produkti – 45%;
koks un ogles – 20%;
smiltis, grants un akmens – 8%;
ķimikālijas – 6%;
rūdas, tērauds – 5%;
pārējās kravas (tai skaitā gabalkravas) – 16%.
No augšminētā secināms, ka iekšējo ūdeņu transports ir vislētākais no visiem transporta veidiem, kura galvenais uzdevums ir pārvadāt lētas masveida preces.
Taču jūras transportā pastāv stingri likumi, un ir ierobežojumi, jo jūras ceļi ir bīstami. Ik gadu jūrā avarē un pazūd dažādu iemeslu dēļ vairāki simti kuģu. Kuģniecības bīstamība atkarīga kā no kuģošanas vietas, tā arī no sezonas. Bīstamību un kuģniecības ierobežojumus rada arī ledus apstākļi.…
Studiju darbā ietilpst teorētiskais problēmas apskats, analītiskā daļa, secinājumi. Galvenā uzmanība tiek pievērsta jūras transporta izmantošanai, tā īpatnībām.
