Автор:
Оценка:
Опубликованно: 22.09.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 1.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 2.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 3.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 4.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 5.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 6.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 7.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 8.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 9.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 10.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 11.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 12.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 13.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 14.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 15.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 16.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 17.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 18.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 19.
  • Реферат 'Cenu veidošanas metodes', 20.
Фрагмент работы

1.1 Cenas nozīme un cenu veidošanās dažāda tipa tirgus apstākļos

Cena – ir visspēcīgākais konkurences līdzeklis. Cena nozīme ļoti daudz- tā ir īres maksa par dzīvokli, zobārsta, revidenta vai advokāta honorārs, arodbiedrības vai sporta kluba biedra nauda, pakalpojuma apmaksa uzņēmuma vadītājam, darba samaksa ražošanas daļas vai veikala darbiniekiem, taksometra tarifs, bankas aizņēmuma procenti- tie ir tikai daži piemēri tam, kas ietilpst preces jēdziena. Cena ir tas faktors, kas visvairāk ietekmē pircēja izvēli. Cena ir vienīgais konkurences līdzeklis, kas dod ienākumus- visi parējie rada izdevumus.
Cena ir svarīga, jo:
pircējs to izmanto preces kvalitātes noteikšanai
tas ir svarīgs konkurences līdzeklis
svarīgs tirgotājam, lai varētu noteikt ienākumus
Vispārīga veida cena ir preces (pakalnojuma) pircēja un pārdevēja vienošanās rezultāts. Pārdevējs grib par savu preci saņemt augstāku cenu, pircējs- maksāt zemāku cenu. Šā darījuma rezultātā tiek noteikta abām pusēm pieņemama cena. Lai gan pircēja lēmumu iegādāties preci ietekmē daudzi ārēji faktori, cena tomēr ir viens no svarīgākajiem elementiem, kas nosaka gan realizācijas apjomu tirgū, gan firmas (kompānijas) rentabilitāti. Pārdevēja un pircēja cenu politika lielā mērā ir atkarīga no tirgus tipa.…

Коментарий автора
Atlants