-
Netiešo apmācības metožu izmantošanas iespējas: teorija un eksperiments
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorētiskā daļa | 4 |
1.1. | Problēmas aktualitāte | 4 |
1.2. | Netiešās apmācības teorija, attīstība un pielietojums praksē | 6 |
2. | Eksperimenta metodoloģija | 13 |
2.1. | Eksperimentālā pētījuma plānošana | 13 |
2.3. | Pētījuma veikšanas soļi | 16 |
2.4. | Netiešās apmācības metožu pielietojuma eksperimenta apraksts | 19 |
2.5. | Eksperimenta ar mācību vielas netiešo apguvi rezultāti | 21 |
2.5.1. | Abu grupu dalībnieku iepriekšējo trīs kontroldarbu vidējās atzīmes | 21 |
2.5.2. | Atzīmes par eksperimentālajā un parastajā stundā apgūto vielu | 22 |
2.5.3. | Eksperimentālās grupas skolēnu vidējo atzīmju salīdzinājums ar testa atzīmēm par eksperimentālās stundas vielu | 23 |
2.5.4. | Kontroles grupas skolēnu vidējo atzīmju salīdzinājums ar testa atzīmēm par eksperimentālās stundas vielu | 24 |
2.5.5. | Skolēnu atzīmju par eksperimentālās stundas vielu salīdzinājums ar atzīmēm par parastajā stundā apgūto vielu | 25 |
2.5.6. | Kontroles grupas skolēnu atzīmju par stundas, kuru otra grupa mācījās netieši, vielas apguvi salīdzinājums ar atzīmēm par parastajā stundā apgūto vielu | 25 |
2.5.7. | Eksperimentālās un kontroles grupu biedru rakstītais par ideju šādi mācīties skolēniem, kuriem nav iespējas iegūt izglītību tiešā skolotāja klātbūtnē | 26 |
Secinājumi | 28 | |
Pielikums | 29 |
Visiem skolēniem ir tiesības uz labu izglītību. Lai to iegūtu, ir jābūt apņēmībai, pacietībai, zinātkārei un disciplīnai, bet bez skolotāja palīdzības tā tomēr nebūs pilnvērtīga. Diemžēl daudzviet Latvijā pedagogu trūkst, tāpēc ir nepieciešams atrast veidus, kā skolēniem nodrošināt mācību norisi, neraugoties uz skolotāju trūkumu.
Apzinoties šīs problēmas svarīgumu, jo uz skolēnu pleciem balstās mūsu valsts nākotne, šajā darbā tiks pārbaudīts viens no veidiem, kā uzlabot situāciju. Šis veids ir netiešā apmācība – tālmācības veids, kurā tiek izmantotas virtuālās tehnoloģijas – mācību stundas pārraide ar Interneta starpniecību. Tas norisinātos tā: skolotājs vadītu stundu klasei un šo procesu filmētu ar Web kameras palīdzību, bet filmētais materiāls uzreiz tiktu pārraidīts citai klasi.
Mērķi: Noskaidrot netiešās apmācības metodes ar interneta starpniecību būtību, tās izmantošanas iespējas.
Uzdevumi:
1) Ievākt informāciju par līdzīgām mācību metodēm Latvijā un citās valstīs.
2) Veikt pētījumu ar eksperimenta metodes palīdzību.
3) Apkopot rezultātus (sekmju līmeni un skolēnu domas).…
