-
Sociālo tīklu analīze
Конспект3 Компьютеры, программирование, электроника, Коммуникации, транспорт, связь
2. uzdevums
Ja pie manis, kāda organizācija vērstos ar lūgumu izveidot sociālo tīklu konkrētajā darba vietā, es sāktu ar to, ka iegūtu informāciju par katru darbinieku – vārdu un uzvārdu, ieņemamo amatu, tā teikt, būtu nepieciešama informācija par pašu uzņēmumu, tā darbiniekiem un viņu pienākumiem, kā arī savstarpējām saiknēm. Ar savstarpējām saiknēm es domāju gan to, vai kāds ir radinieks savā starpā, kuram ar ko pienākumi ir vienādi, kuriem tie pārklājas un tie nevarētu iztikt viens bez otra, kurš ar ko ir pazīstams arī ārpus darba vietas.
Informāciju par uzņēmumu, tā darbinieku vārdiem un uzvārdiem, kā arī pienākumiem (īpašnieks, akcionārs, galvenais aizvietotājs, sekretārs, darba izpildītājs utt.) varētu man sniegt pats uzņēmums un sociālā tīkla pasūtītājs. Pārējo informāciju, kas iepriekš ir pieminēta, es noteikti iegūtu intervējot katru individuāli vai ļaujot aizpildīt jau iepriekš sagatavotu kādu anketu, kurā vajadzētu atbildēt uz konkrētiem jautājumiem, kā arī novērtēt savas attiecības ar darba kolēģiem (stipra saikne, vāja saiknes vai saiknes vispār nav). Tā varētu noteikt savstarpējo attiecību (vēlāk sociāla tīkla saites) stiprumu katra darbinieka starpā.
…
Sociālie tīkli neaprobežojas tikai un vienīgi ar visiem labi pazīstamajiem nosaukumiem kā www.draugiem.lv, www.twitter.com, www.facebook.com u.c. Katrs pats var izveidot savas ģimenes, draugu, darba kolēģu un biznesa partneru tīklu, kā arī katra organizācija, uzņēmums un iestāde var veidot savu darbinieku sociālos tīklus.
