Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | TŪRISMA NOZARES TEORĒTISKIE ASPEKTI | 6 |
1.1. | Tūrisma jēdziens un definīcija | 6 |
1.2. | Tūrisma produkts, un tā veidi | 8 |
1.3. | Tūrisma pakalpojums, un to iedalījums | 11 |
1.4. | Tūrisma nozares attīstības stratēģija un uzdevumi | 14 |
1.5. | Tūrisma nozares riski | 18 |
2. | TŪRISMA NOZARES ATTĪSTĪBAS ANALĪZE | 20 |
2.1. | Covid 19 ietekme uz tūrisma nozari | 21 |
2.2. | Tūrisma nozares attīstības analīze Latvijā | 22 |
3. | TŪRISMA NOZARES PROBLĒMAS | 28 |
3.1. | Latvijas tūrisma nozares situācija saistība ar Covid 19 | 30 |
3.2. | Aptauja par Latvijas iedzīvotāju paradumiem ceļojot pa Latviju | 32 |
Secinājumi un priekšlikumi | 38 | |
IZMANTOTO AVOTU SARAKSTS UN LITERATŪRA | 41 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Tūrisms ir viena no vadošajām nozarēm pasaulē un Latvijā. Ienākošais tūrisms ir eksporta nozare, kuras attīstība labvēlīgi ietekmē valsts IKP un maksājumu bilanci, rosina ekonomisko darbību, veicina infrastruktūras attīstību un vides kvalitātes uzlabošanu.
2. Tūrisma produktiem vajadzētu būt piemērotiem patērētāju vēlmēm un vajadzībām. Ir trīs veida produkti – pamatprodukti, materiālais un paplašinātais produkts. Tūrisma produktiem ir jāatbilst patērētāju vēlmēm un vajadzībām.
3. Par tūrisma resursiem uzskata tādus resursus , kas varētu būt pievilcīgi tūristiem. Ja tūrisma resursus patērē tūrists, tad to sauc par tūrisma produktu, tas ir vai nu tūrisma pakalpojums vai taustāma prece, ko patērē tūrists. Patērētie tūrisma produkti varētu būt dažāda tipa viesnīcas un to sniegtie pakalpojumi, tūrisma aģentūru pakalpojumi, dabas, vēstures objekti, izklaides pasākumi, sporta sacensības.
4. Tūrisma pakalpojumi ir pakalpojumi, kurus sasaista ar brīva laika pavadīšanu un ceļošanas iespēju nodrošināšanu. Tie ir tūrisma operatori, tūrisma aģentūra un tūrisma pakalpojuma sniedzējs.
5. Latvijai ir labi priekšnosacījumi – izdevīgs ģeogrāfiskais stāvoklis, bagātais kultūrvēsturiskais mantojums, maz pārveidota daba, lai tā kļūtu par pievilcīgu tūrisma zemi. Tas nozīme, ka Latvijai ir visi nepieciešamie apstākļi, lai attīstītu tūrisma nozari.
…
Studiju darba tēma ir ,, Tūrisma nozares attīstības tendences Latvijā, un tās problēmas”. Studiju darba mērķis ir izpētīt tūrisma nozares attīstību Latvijā, atklāt nozares problēmas, un veikt priekšlikumus. Analizēt tūrisma nozares attīstības tendences Latvijā. Studija darba noslēgumā sniegti priekšlikumi tūrisma nozares attīstības veicināšanai. Studiju darbs uzrakstīts uz 47 lappusēm, satur 12 attēlus un 1 tabulu. Darba izstrādei izmantoti 39 dažādi literatūras un informācijas avoti.
