-
Autosacīkšu un F1 vēsture
Реферат30 История, культура, Физкультура, спорт, Авто, мото техника
Iekšdedzes dzinējs
Pirmie mēģinājumi atrast dzinējspēka veidu, kas spētu aizvietot zirga izmantošanu, bija jau 17.gds., un 18. un 19-tajos gadsimtos galvenais uzsvars tika likts uz tvaika enerģijas pētīšanu. Daudz slavenas personas, kā Kornvelas raktuvju inženieris Ričards Trevisiks (Trevithick), Bolē (Bollee) ģimenes pārstāvji, Leons Serpollē (Serpollet), Dižonas Grāfs un viņa inženieris Butons (Bouton) un Trepardū (Trepardoux) uzbūvēja lieliskus tvaika dzinēja auto.
Pirmais nozīmīgais motorizētais transporta līdzeklis tika uzbūvēts 1885.gadā, kad Karls Benzs (Benz) un vēlāk arī Gotlībs Daimlers (Daimler) radīja pirmās veiksmīgās benzīna dzinēja automašīnas. Benza auto bija krietni pārāks par Daimlera radīto, jo tas tika radīts pēc jaunās velosipēdu industrijas tehnoloģijas paraugiem. Daimlera radītais auto, savukārt bija tikai nedaudz vairāk kā vienkārša zirga vilkta kariete. Tomēr viņa radītais dzinējs drīz vien kļuva par izšķirošu faktoru modernās motoru industrijas radīšanā.
Pirmās sacīkstes
Autosacīkstes sākās drīz vien pēc pirmā veiksmīgā benzīna dzinēja auto radīšanas. Kaut gan iekšdedzes dzinējs tika izgudrots Vācijā, un Anglija bija pirmā valsts, kurā notika industriālā revolūcija, šīs abas valstis bija diezgan vēsas attiecībā pret automašīnām. Tā lūk motoru sports vispirms sāka attīstieties Francijā. Pirmo automašīnu izturības braucienu 1887.gadā sarīkoja Francijas laikraksts “La Velocipede”. Sacensībās ietilpa brauciens no Parīzes līdz Versaļai.
…
Formula 1 un Lielās Balvas izcīņas nepārprotami ir visu autosacīkšu kronis un augstākais mērķis sacīkšu braucēju vidū. Taču aizsākās tas viss ar karietēm līdzīgiem braucamrīkiem, kuri traucās no pilsētas uz pilsētu, pa ceļiem, kas vēl nesen bija pieredzējuši tikai zirgu pajūgus. Sekojošās lapās piedāvājam Jums stāstu cilvēkiem, mašīnām un sacīkstēm, kurus nedrīkst aizmirst un kuri ir atstājuši neizdzēšamas pēdas uz autosacīkšu attīstību. Stāsts būs par tādiem cilvēkiem kā Fandžio, Klarks un Senna un par tādām komandām kā Alfa Romeo, Lotus un McLaren.
