-
Mācību satura mācīšanas atšķirības sporta un veselības jomā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Mācību saturā mācīšanas atšķirībās sporta un veselības jomā | 4 |
1.1. | Vērtēšana | 4 |
1.2. | Caurviju prasmes | 5 |
2. | Kompetenču apguves dinamika | 6 |
3. | Jauns mācību saturs sporta un veselības jomā | 7 |
Secinājumi | 9 | |
Literatūras saraksts | 10 |
Secinājumi
• Sporta un veselības jomas mērķis ir ideja par veselīgu dzīvesveidu, skolēni ar atbildību un interesi piedalās dažādās fiziskās aktivitātēs, attīsta savas fiziskas un garīgas spējas, plāno, atbalsta citus; atdzīst bīstamās un ekstremālas situācijas, pieņem pareizo lēmumu.
• Mācību jomā lielākā nozīme ir nevis galīgais vērtējums, bet formālais - skolēna zināšanas ikdienā, kuras palīdz uzlabot zināšanu kvalitāti, dod skolēnam pieredzi.
• Liela nozīme mācību procesā ir caurviju jeb vispārīgām prasmēm, jo kad skolēns aktīvi izmanto caurviju prasmes apmācībā, tad tās paaugstina iespēju, ka arī turpmāk viņš spēs tās izmantot savā dzīvē dažādās situācijās, varēs pielāgoties dzīves apstākļiem un pārvarēt grūtības. Nozimīgas caurviju prasmes apmācība ir – kritiskā domāšana un problēmrisināšana, jaunrade un uzņēmējspēja, pašvadīta mācīšanās, sadarbība, pilsoniskā līdzdalība un digitālā pratība.
• Kompetence ir spēja pielietot savas zināšanas reālās dzīves situācijās, dažreiz sarežģītās un neparedzētās. Tāpēc pilnveidotā izglītības procesa mērķis ir izglītot skolēnu, lai viņš kļūtu lietpratīgs.
…
Izglītības sistēma nestāv uz vietas, praktiski katru gadu notiek kādas izmaiņas saistītas ar mācību procesu. Rodas jauna pieeja, mērķi, nepieciešamās zināšanas un prasmes, kā arī izmaiņas vērtēšanā un mācību procesa organizācijā. Septembrī 2019. gadā Latvijā startēja jauna izglītības reforma “Skola2030” pirmsskolas izglītībā, pirms tam pirmsskolas izglītības pedagogi saņēma dažādu atbalsta materiālu priekš veiksmīgas pārejas uz jauno izglītības sistēmu. No 1. septembra 2020. gada uz jauno reformu pārgāja arī pamatizglītība un videjā izglītībā. Projekts “Skola2030” ir jauna reforma Latvijas skolu izglītības sistēmā, kuras mērķis ir attīstīt un ievest tādu saturu Latvijas skolās un pieeju apmācībai no pirmsskolas līdz vidējai izglītībai, pateicoties kuram skolēns sasniegs zināšanas, attiecību un prasmes, kuras nepieciešamas mūsdienu cilvēkam 21. gadsimtā. Rezultātā jaunā projekta izmaiņas gaida skolotājus un skolēnus, kā arī daudz sfēras mācību sistēmā kā, piemēram, valodas, matemātika, kultūra, kā arī veselības un fiziskās aktivitātes joma. Referāta mērķis ir savākt un apkopot informāciju par jaunu mācību saturu sporta un veselības jomā. Referata uzdevumi: 1. Izpētīt mācību saturā mācīšanas atšķirībās sporta un veselības jomā. 2. Iepazīties ar kompetenču apguves dinamiku. 3. Izpētīt jauno macību saturu sporta un veselības jomā.
