-
Grāmatu analīze, vizuālā māksla
10) No krāsas līdz gleznai. Rokasgrāmata (2005). Zvaigzne ABC.
Izdevums domāts gan pieredzējušiem māksliniekiem, gan arī iesācējiem neatkarīgi no tā, kā top darbi,- pasteļtehnikā, akvareļtehnikā, ar eļļas krāsām vai akrilkrāsām. Šajā grāmatā, kas sakārtota tematiskās nodaļās, atrodami daudzveidīgi padomi gleznošanā, sniegti ieteikumi, kā ietaupīt laiku un līdzekļus, un pat atklāti daži profesionāli noslēpumi. Te piedāvāti vairāk nekā 400 vienkārši risinājumi, kas palīdzēs novērst problēmas, ar kurām var
saskarties gleznojot. Grāmatas autori ir pieredzējuši, profesionāli mākslinieki, un viņu norādījumi ļaus, piemēram, saīsināt pludinājumu žūšanas laiku, padarīt krāsu pakļāvīgu, uzjaukt pārliecinošus toņus un atklāt ziedu trauslo struktūru.
Katru ieteikumu soli pa solim uzskatāmi demonstrē krāsainas ilustrācijas.
11) Smits, R. (2007). Mākslinieka rokasgrāmata. “Zvaigzne ABC”
Mākslinieka rokasgrāmata ir plašākais latviešu valodā sagatavotais izdevums, kas iepazīstina ar sarežģīto mākslas darba tapšanas procesu, padarot to saprotamu un īstenojamu. Grāmatā autors atklāj daļu no tā prieka un sajūsmas, ko iespējams gūt, strādājot ar dažādiem mākslas materiāliem un tehnikām. Autors galvenokārt koncetrējas divdimensionālu mākslas darbu
radīšanai, ieskaitot zīmējumu, glezniecību, estampu un digitālu tēlu apstrādi. Grāmatā ir pieminētas gan tādas tradicionālas tehnikas kā vitrāža vai keramikas flīzes, gan arī tikai nesen radušās un popularitāti guvušas tehnikas, kā piemēram, lamināta vai vinila apstrāde. Arī šājā
grāmatā autors aplūkojis dažus veidus, kā mākslinieki, piemēram, autonomu digitālo mākslas darbu radīšanai izmanto datorus. Šis bagātīgi ilustrētais ceļvedis vizuālajā mākslā noder mākslas skolu un augstskolu studentiem, pieredzējušiem māksliniekiem, kā arī ikvienam, kas
interesējas par mākslu un vēlas to apgūt…
1) Frīdenberga, B. (2003). Vizuālā māksla pirmsskolā. Izdevniecība “RaKa”. Šajā grāmatā vizuālā māksla tiek uzskatīta ka viena no svarīgākajām nodarbībām pirmsskolas vecumā, jo tā veicina bērna radošās spējas, rosinot iztēli un sensoro pieredzi. Pirmsskolas vecuma bērnu mākslinieciskā darbība aplūkojama kā attieksmju veidošanās process pret apkārtējo pasauli. Grāmatā dots teorētiskais pamatojums pirmsskolas vecuma bērnu vizuālās mākslas darbību (zīmēšanas, aplicēšanas un veidošanas) organizēšanai, ievērojot pirmsskolas izglītības programmā atspoguļotās 3 attīstības pakāpes. Grāmatā piedāvātie vingrinājumi attīsta ne tikai redzes, bet arī taustes maņas, apgūstot dažādas faktūras, ko piedāvā vizuālās modēlešanas paņēmieni. Grāmatā ievietotas 40 tēmas vizuālās mākslas rotaļnodarbībām ar pirmsskolas vecuma bērniem. Bērnu ieinteresēšanai vizuālā tēla radīšanai tiek piedāvātas tautasdziesmas, dzejoļi vai to fragmenti. Katrai tēmai ir izvirzīti uzdevumi 3 attīstības pakāpēm, iesakot izmantot visdažādākās krāsas, materiālus un tehnikas, kā arī dabas materiālus kā papildinājumu un dekoratīvu elementu darba noformējumā. Organizējot vizuālās mākslas darbības ikdienā, ievēroti šādi galvenie kritēriji:
PDF formāts.