-
Rotaļas trīs - četrus gadus vecu bērnu runas attīstībai
Nr. | Название главы | Стр. |
Antotācija | ||
Annotation | 5 | |
Ievads | 5 | |
1. | Pirmsskolēnu runas attīstības teorētiskie aspekti | 7 |
1.1. | Bērnu runas attīstības galvenie uzdevumi 3 - 4 gadu vecumā | 7 |
1.2. | Vārdu krājums – runas attīstības nozīmīgs komponents | 10 |
1.3. | Pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizācija vārdu krājuma paplašināšanai | 12 |
2. | Rotaļa – pirmsskolēna runas apguves sekmētāja | 15 |
2.1. | Rotaļdarbības raksturojums | 15 |
2.2. | Rotaļu nozīme 3 - 4 vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanā | 17 |
3. | Praktiskais pētījums par pirkstiņrotaļu pielietojumu 3-4 gadu vecu bērnu runas attīstībai | 20 |
3.1. | Praktiskā pētījuma metodoloģijas raksturojums | 20 |
3.2. | Pirmsskolas pedagogu viedokļu apzināšana un datu analīze | 20 |
Secinājumi | 33 | |
Priekšlikumi | 34 | |
Literatūras saraksts | 35 | |
Pielikumi | 37 |
Secinājumi
1. Pētījums tika izstrādāts atbilstoši pētījuma tematam, kur tika izvēlētas atbilstošas pētījuma metodes. Veicot pētījumu, autore veiksmīgi balstās uz izvirzītajiem kvalifikācijas darba mērķi, uzdevumiem, pētījuma objektu un priekšmetu.
2. Pētījuma izvirzītais mērķis tiek izpētīts un konstatēts, ka pirmsskolā pirkstiņrotaļas tiek bieži pielietotas 3-4 gadu vecu bērnu runas attīstībai. Pedagogi pirkstiņrotaļas pielieto veiksmīgi visās mācību jomās.
3. Pirkstiņrotaļas ir efektīvs veids, kā pievērst bērnu uzmanību, lietderīgi piepildīt laiku attīstīt bērniem valodu visas dienas garumā.
4. Pedagogi darbā ar bērniem veiksmīgi pielieto pirkstiņrotaļas, attīstot bērnos runu, iztēli, domāšanu, sociālās prasmes, ritmu, sīko motoriku, kustību koordināciju.
5. Viennozīmīgi bērns caur pirkstiņrotaļām mācās noturēt uzmanību, savienot prātu un roku kustības, paplašina vārdu krājumu, attīsta komunikatīvās prasmes, matemātisko domāšanu utt. Bērns spēj iemācīties skaņas, kuras agrāk nesanāca iemācīties kā arī iemācās jaunus vārdus.
6. Rotaļa ir vadošais pirmsskolas vecuma bērnu darbības veids. Runas attīstīšanā jābalstās uz zināšanām, kuras bērni ir apguvuši, iepazīstoties ar apkārtni un sabiedriskās dzīves norisēm. Runas attīstībai un vārdu krājuma bagātināšanai īpaša vērība jāvelta gan nodarbībās, gan ikdienas dzīvē – ārpusnodarbību laikā.
7. Bērna runas attīstību lielā mērā sekmē pirmsskolas iestādes pedagogi, bet ļoti svarīga loma ir ģimenei. Tādēļ pirmsskolas pedagogiem regulāri jāsadarbojas ar bērnu vecākiem kopīgu mērķu sasniegšanā – pirmsskolēna sekmīgā sagatavošanā skolai.
…
Pētījuma mērķis: izpētīt teorētiski un praktiski pirkstiņrotaļu pedagoģiskās izmantošanas iespējas 3 - 4 gadu vecu bērnu runas attīstīšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Darba saturs: Darba pirmajā daļā tiek analizēti bērna runas teorētiskie aspekti, rotaļnodarbību raksturojums, kā arī tiek aprakstītas pirkstiņrotaļu pedagoģiskās izmantošanas iespējas 3 -4 gadu vecu bērnu runas attīstīšanai. Otrajā nodaļā tiek aprakstīts praktiskās daļas pētījums pedagogu vidū par pirkstiņrotaļu pielietojumu 3 - 4 gadu vecu bērnu runas attīstīšanai.
