Оценка:
Опубликованно: 20.02.2019.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Эссе 'Dzimuma lomas un dzimuma identitāte', 1.
  • Эссе 'Dzimuma lomas un dzimuma identitāte', 2.
Фрагмент работы

Tāpat pētījumā atklājies, ka sabiedrībā par tipiskiem sieviešu pienākumiem ģimenes dzīvē uzskata mājas uzkopšanu(79,6%), ēdiena gatavošanu(73,3%), palīdzību bērniem mācībās(43,7%), kā arī bērnu audzināšanu(43,3%), un bērna vešanu uz skolu(34,7%). Vairāk par vīrieša pienākumiem ģimenes dzīvē uzskata, piemēram, remontdarbus mājās(70,9%) un ģimenes materiālo nodrošināšanu.
Bērnam līdz 5 gadu vecumam nav saprotama dzimumu pastāvība, piemēram, pirmsskolas vecuma bērns varētu jautāt savai skolotājai, vai viņa bērnībā bijusi zēns vai meitene, vai mazs zēns varētu teikt, ka viņš vēlas izaugt, lai kļūtu par mammu.
ASV tika veikts pētījums, kura gaitā bērniem rādīja trīs fotogrāfijas ar vīriešu vai sieviešu dzimuma bērnu. Pirmajā attēlā bērns bija kails, otrajā bildē bērns bija saģērbts dzimumam tipiskā apģērbā(meitenes un matu sakārtojums meitenei, sporta krekls un futbola bumba rokās zēnam), trešajā attēlā bērns tika ietērpts pretējam dzimumam raksturīgā apģērbā. Lielākā daļa 3-5 gadus veci bērni domāja, ka puisis attēlā, kas ģērbies kā meitene, patiešām ir meitene. Tikai izprotot dzimuma atšķirības, sevišķi dzimumorgānus, bērni saprata, ka pārģērbšanās pretējā dzimuma drēbēs nepadara par pretējo dzimumu.

Atlants