-
Izdegšana un tās saistība ar veselības rādītājiem mārketinga nozares darbiniekiem
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
IZDEGŠANAS SINDROMS | 5 | |
Izdegšanas sindroma cēloņi un riska faktori | 7 | |
Izdegšanas sekas veselības jomā | 11 | |
MĀRKETINGA NOZARĒ STRĀDĀJOŠO IZDEGŠANAS RISKA FAKTORI | 14 | |
AMATU GRUPU RAKSTUROJUMS MĀRKETINGA UZŅĒMUMOS | 16 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 17 |
AMATU GRUPU RAKSTUROJUMS MĀRKETINGA UZŅĒMUMOS
Tā kā mārketinga nozare savā būtībā ir plaša un sevī ietver daudzus savstarpēji atšķirīgus amatus, pastāv iespēja, ka starp tiem varētu būt būtiskas atšķirības izdegšanas līmenī kopumā un tās apakštipos. Lai veiktu precīzu izpēti, ir nepieciešams nodalīt biežāk sastopamās amatu grupas atkarībā no to pienākumiem.
Kā pirmo grupu var izvirzīt satura mārketinga grupu (content marketing jobs) - šīs grupas darbinieki visbiežāk strādā ar satura izveidi un izpēti, kas ietver tekstu rakstīšanu, koriģēšanu, analītiku, plānošanu (Doyle, 2018). Šīs grupas amata pārstāvjiem visbiežāk nav citu padoto darbinieku, retākos gadījumos ir iespējami asistenti.
Kā otro grupu var izdalīt sabiedrisko attiecību grupu (public relations jobs) - šo darbinieku pienākumos visbiežāk ietilpst zīmola tēla izveide, aktīva dalība pasākumos, to koordinēšana (Doyle, 2018). Raksturojot sabiedrisko attiecību darba prasības, var teikt, ka “sabiedriskās attiecības ir profesija, kas pieprasa būt radošam un godīgam, turklāt šajā profesijā izteiktāk var redzēt darba rezultātus” (Lūse, 2012, p. 7).
Trešajā grupā ietilpst reklāmas speciālisti (advertising jobs) - šo darbinieku uzdevums visbiežāk ir reklāmas izvietojuma plānošana un koordinēšana. Reklāmas izvietojums plānojams gan digitālajos medijos, gan kā vides reklāmas (Doyle, 2018).
Ceturtajā amatu grupā var apvienot izstrādes tipa darbiniekus - šo darbinieku pienākumos ietilpst mārketinga satura izstrāde - programēšana, attēlu apstrāde, dizains, video montāža un filmēšana, mājaslapu izstrāde u.c.
…
Bakalaura darba mērķi ir pārbaudīt latviešu valodā adaptēto izdegšanas klīnisko apakštipu aptaujas ticamības rādītājus mārketinga nozares darbinieku vidū, kā arī noskaidrot aktuālās fiziskās veselības problēmas mārketinga nozares darbiniekiem un izpētīt sakarības starp izdegšanas subtipu rezultātiem mārketinga nozares darbinieku vidū un šo darbinieku fiziskās veselības problēmām. Pētījuma izlase sastāv no 52 respondentiem – mārketinga nozares darbiniekiem, kuri aizpildīja Maslakas izdegšanas aptaujas vispārējo formu, Izdegšanas klīnisko apakštipu aptauju un Fiziskās veselības aptauju. Pētījumā tika noskaidrots, ka mārketinga nozarē izdegšanas sindroms šobrīd ir zemā līmenī. Starp izdegšanas sindroma dimensijām, klīniskajiem apakštipiem un fiziskās veselības problēmām pastāv statistiski nozīmīgas saistības.
