Автор:
Оценка:
Опубликованно: 29.10.2021.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Эссе 'Filmas "Vertigo" analīze', 1.
  • Эссе 'Filmas "Vertigo" analīze', 2.
  • Эссе 'Filmas "Vertigo" analīze', 3.
  • Эссе 'Filmas "Vertigo" analīze', 4.
Фрагмент работы

Tērpi tiek pielāgoti konkrētajai ainai, piemēram, atrodoties pilsētā Džons ir tērpies uzvalkā ar elegantu šlipsi, bet pārodoties mājās, viņš atvadās no žaketes un šlipses, līdz ar to atstājot tikai pusi no uzvalka (atslābis pēc darba dienas). Varoņu tērpi un to dzīvesvietas dekorācijas pastāsta vairāk par pašu varoni un tā ikdienu.
Filma “Vertigo” pēc iznākšanas kinoteātros neizraisīja īpaši lielu sajūsmu, diemžēl, tikai dažus gadus pēc Hičkoka nāves, to atzina par nozīmīgu kinodarbu. Šī filma gāza no pjedestāla O.Velsa filmu “Pilsoni Keinss”, kā visu laiku labākā filma, pēc piecdesmit gadu ilga triumfa. Tā ir īpaši slavena kameras darbības dēļ, kas tajā laikā bija kaut kas jauns un neredzēts. “Vertigo” bija viena no pirmajām filmām, kas stāsta papildināšanai izmantoja nevis plašākus dialogus, bet gan jaunus kadrējumus un tehnikas. Filma “Vertigo” tika izvēlēta saglabāšanai Amerikas Savienoto Valtu filmu reģistrā, kā kulturāli, vēsturiski un estētiski nozīmīga filma. Jāpiebilst, ka arī ši filma nebija izņēmums, jo arī šeit pats A.Hičkoks piedalījās filmas tapšanā vienā no kadriem, kā ikdienišķs garāmgājējs. Arī šis kinodarbs kārtējo reizi pierāda, ka A.Hičkoks ir izcils intrigas radītājs. Mūsdienās, filma “Vertigo” atstājusi nozīmīgas pēdas kino tapšanā un dažādi radītie paņēmieni tiek izmantoti daudzās šodien zināmās filmās – “Skyfall”, “Shutter Island” u.c.

Коментарий автора
Atlants