Автор:
Оценка:
Опубликованно: 19.10.2015.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 37 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 1.
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 2.
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 3.
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 4.
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 5.
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 6.
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 7.
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 8.
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 9.
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 10.
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 11.
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 12.
  • Реферат 'Fuko un Gramši: teorētiskās pamatnostādnes un salīdzinājums', 13.
Фрагмент работы

Ir autori, kas uzskata, ka Fuko savā pieejā gūst nelielu pārsvaru ar to, ka viņa skatījums uz varu nav kā vienkārši ko piespiedošu, kā ieroci varas un kapitāla rokās, kas pakļauj savus subjektus (Stoddart, 2007: 204). Protams, jāatzīst, ka Gramši savā analīzē ņēma vērā arī civilsabiedrības, grupu aktivitātes, u.c. aspektus, taču tie viņa darbos ir iekļauti iekš valsts un kapitālisma aparāta (Freeden, 2003: 20; Sharma, Gupta, 2006: 45). Fuko, lai vai kāds modernisma kritiķis, pretēji Gramši nepieņem, ka varas pārdale vai izmaiņas sociālajā kārtībā nestu pozitīvas izmaiņas; šī īpatnība var tikt saistīta ar Fuko kritiku pret moderno sabiedrību un/vai arī ar Gramši politisko pārliecību un anti-kapitālismu.
Varētu teikt, ka Fuko darbs papildina un pabeidz Gramši hegemonijas teoriju – caur mikroanalīzes veikšanu, Fuko parāda, ka varai nav noteiktas izcelšanās vietas un ka tā ir kapilārveidīgi izkaisīta pa visu sociālo lauku, līdzeksistējot ar diskursu, praksi un attiecībām (Haugaard, Lentner, 2006: 170). Bet tas nebūt nenozīmē, ka Fuko idejas jāuztver kā Guru pamācības – nebūt ne. Pats Fuko, diskusijā ar Noamu Čomski (1971) atzīst, ka nav spējīgs definēt ideālu sabiedrības funkcionēšanas modeli (Mills, 2003: 122). …

Коментарий автора
Atlants