-
Vecumposma īpatnības, pusaudža vecums
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Pusaudža vecumposms | 4 |
2. | Pusaudžu attiecības | 5 |
2.1. | Pusaudžu attiecības ar skolotājiem | 6 |
3. | Pusaudžu dusmas | 7 |
4. | Vecāku kļūdas pusaudža audzināšanā | 8 |
Secinājumi | 9 | |
Literatūras saraksts | 10 |
4.Vecāku kļūdas pusaudža audzināšanā
Lai izvairītos no bērna traumēšanas, lai nodrošinātu viņu veselīgu attīstību, psihologi min šādas audzināšanas kļūdas, kuras jāzina vecākiem, lai kaut ko mainītu:
• Vecāki pietiekami nenovērtē ģimenes nozīmi, audzināšanas tradīcijas un noteikumus pusaudža dzīvē;
• Vecākiem piemīt dubulta morāle;
• Vecāki tikai formāli rūpējas par bērna audzināšanu;
• Vecāki ir pārāk sīkumaini kontrolē un uzraudzībā;
• Lutināšana;
• Pārspīlētas bērna slimības;
• Nav emocionāli siltu savstarpējo attiecību;
• Audzināšana pārspīlētas morālās atbildības garā;
• Ģimenē valda rupjas un brutālās attiecības;
• Starp vecākiem ir nesaskaņota rīcība;
• Bērns aug ārpus ģimenes u.c.
Bērna sistemātiska negatīva ietekmēšana (gan fiziska, gan garīga) neatgriezeniski negatīvi ietekmē viņa gribasspēku, pārvērš viņu par padevīgu, pakļāvīgu personību, kas nespēj izraudzīties patstāvīgu pozīciju un pieņemt neatkarīgus lēmumus.
…
Attiecības pusaudžiem ar vienaudžiem stipri mainās, jo mainās autoritātes – „no pieaugušā kā etalona kā autoritātes līdz vienaudžiem kā etalonam un autoritātēm” Pusaudžiem izteikti svarīgi ir iederēties grupā, ar savu apģērbu vai uzvedību apliecināt piederību saviem etaloniem – grupas biedriem. „ Pusaudžus ļoti interesē, ko par viņiem domā citi” , tādēļ tiek dibināti daudz kontakti, meklēti draugi un domubiedru grupas, jo pašapziņa