-
Eiropas Savienības loma tūrisma produktu pieejamības veicināšanā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Eiropas Savienība | 4 |
2. | Tūrisms | 5 |
2.1. | Tūrisms Baltijas jūras reģionā | 5 |
3. | Tūrisms Latvijā | 7 |
3.1. | Politikas attīstības pamatprincipi | 7 |
3.2. | Kvalitātes paaugstināšana tūrisma nozarē | 7 |
3.3. | Latvijas tūrisma produktu attīstība | 9 |
3.4. | Prioritāro tūrisma veidu attīstīšana | 10 |
3.5. | Tūrisma produktu kvalitātes uzlabošana | 11 |
3.6. | Latvijas tūrisma mārketings | 13 |
3.7. | Sadarbības veicināšana | 14 |
4. | Ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem | 16 |
4.1. | ES un citi starptautiskie finanšu instrumenti | 16 |
Secinājumi | 17 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 19 |
‘’Turpinoties globālās ekonomikas un starptautiskās politikas integrācijai, aizvien lielāku nozīmi iegūst reģionālā sadarbība. Baltijas jūra ir arī nozīmīgs kruīzu tūrisma galamērķis’’ [1] Tā kā BJR aptver 11 valstis un tās visas ar kaut ko atšķiras, cilvēkiem ir interesantāk izmantot kruīzu kuģu pakalpojumus. Tas ir kaut kas jauns un nepieredzēts, tiek piedāvātas dažādas izklaides uz kuģiem, pasākumi, baseins, restorāni, bāri utt. Tā ir arī laba alternatīva cilvēkiem, kuriem patīk ceļot, bet nepatīk lidot vai braukt ar autobusu. Latvija plaši piedāvā Tallink kruīzu ceļojumus, kur ļoti populārs kruīza brauciens ir Rīga-Stokholma- Rīga. Tiek piedāvāti dažādi tematiskie pasākumi, piemēram, Brazīlijas nakts u.c.
‘’2007.gada 14.decembra Eiropadomē tika panākta vienošanās par ES Stratēģijas Baltijas jūras reģionam izstrādi. Stratēģijas mērķis ir koordinēt reģiona ES dalībvalstu, reģionu, Baltijas reģionālo organizāciju, finanšu institūciju, nevalstisko organizāciju un citu ieinteresēto pušu centienus sabalansētas Baltijas jūras makroreģiona attīstības veicināšanā. Topošā Stratēģija uzskatāma par nozīmīgu instrumentu ES kopīgās politikas veidošanā, kas pozitīvi ietekmētu tūrisma nozares izaugsmi.’’ [1] Tā kā šogad ir jau 2010.gads, esmu novērojusi vienīgi, ka šīs sadarbības rezultātā tiek reklamēti vairāk braucienu, bet cenas arī ir cēlušās, jo palielinās naftas cenas, kas ir nozīmīgas transportam. Kopīga politika tiek veidota, izveidojot vairāk maršrutus, kas ļauj cilvēkiem izvēlēties sev tīkamāko un paplašināt redzes loku, izdarot sev vēlamo izvēli.…
Darbā tiek pētīts kā Eiropas Savienība spēj ietekmēt tūrisma produktu pieejamību. Vai tā nes labumus, vai gluži otrādi. Šajā darbā ir iespēja uzzināt faktus gan par Eiropas Savienību, gan tūrismu Latvijā un to abu ietekmi vienam uz otru.
