Автор:
Оценка:
Опубликованно: 26.03.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 1.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 2.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 3.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 4.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 5.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 6.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 7.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 8.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 9.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 10.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 11.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 12.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 13.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 14.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 15.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 16.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 17.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 18.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 19.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 20.
  • Конспект 'Sagatavošanās eksāmenam makroekonomikā: teorija un uzdevumi', 21.
Фрагмент работы

1.Makroekonomikas būtība, tās metodoloģija un mērķi.

Formulējiet šādus jēdzienus:
Mikrolīmenis – tautsaimniecībā zemākais saimniekošanas līmenis. Tas atspoguļo atsevišķu ekonomisko subjektu darbību, un šeit saskatāma ražotāju un patērētāju uzvedības loģika.
Makrolīmenis – lai varētu notikt atsevišķu ekonomisku subjektu normāla mijiedarbība, vajadzīgas struktūras vai mehānismi, kas nodrošinātu sabiedrības ekonomisko darbību kopumā; tā kā tautsaimniecībā darbojas atsevišķi subjekti, tad bieži indivīdu rīcība ļauj prognozēt, kā kopumā “uzvedīsies” visa tautsaimniecība. Virkne problēmu caurvij kā mikro, tā arī makrolīmeni. Piemēram, cenu veidošanās. Ja ražotāji vadītos tikai no personiskām interesēm, viņi censtos savu ražojumu cenas pēc iespējas paaugstināt, tā kopumā veicinot inflāciju. Tātad cenu veidošanos un to regulēšana ir arī makrolīmeņa problēmas, un tās risināšanā ar savu politiku piedalās arī valdība.
Mikroekonomika – pēta ekonomikas likumsakarības un tās izpausmes formas atsevišķu saimniecisko vienību līmenī. Ekonomiskie procesi tiek analizēti no atsevišķu ekonomikas dalībnieku – mājsaimniecību, patērētāju un firmu pozīcijām.
Makroekonomika – pēta galveno ekonomikas teorijas problēmu – ierobežoto resursu izmantošanu no nacionālās ekonomikas vai tās lielu sastāvdaļu pozīcijām.
Par makroekonomisko analīzi sauc ekonomisko attiecību un procesu izpēti visas tautsaimniecības vai lielu ekonomisko sektoru līmenī. …

Коментарий автора
Atlants