-
Mazākumtautību jauniešu integrācija vidusskolu klasēs
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Sabiedrības integrācija | 4 |
1.1. | Vajadzība pēc sabiedrības integrācijas | 5 |
1.2. | Sabiedrības integrācijas programma | 7 |
1.3. | Jaunieši un sabiedrības integrācija | 8 |
2. | Anketu rezultāti un secinājumi | 9 |
2.1. | Integrācijas nozīmība jauniešu skatījumā | 9 |
2.2. | Nepieciešamība iekļauties latviešu sabiedrībā | 11 |
2.3. | Iekļaušanās problēmas Latvijas sabiedrībā | 13 |
2.4. | Diskriminācija Latvijas sabiedrībā | 15 |
3. | Mazākumtautību jauniešu integrācija Iecavas vidusskolas 12.c klasē | 17 |
3.1. | Kādā valodā vēlas mācīties Iecavas vidusskolas jaunieši? | 18 |
3.2. | Kā jaunieši vērtē savas latviešu valodas zināšanas? | 19 |
3.3. | Kāpēc ir jāzina latviešu valoda? | 20 |
3.4. | Kur visbiežāk runājiet latviešu valodā? | 21 |
3.5. | Kādas tautības cilvēki ir jūsu ģimenē? | 22 |
3.6. | Kādas tautības cilvēki ir jūsu paziņu un draugu vidū? | 23 |
Secinājumi | 24 | |
Izmantotā literatūra | 26 | |
Pielikums | 28 | |
1.pielikums | 28 | |
2.pielikums | 29 | |
3.pielikums | 30 | |
4.pielikums | 31 |
Latvijas skolas joprojām ir diezgan tālu no modeļa, kas paredz pāreju uz lielāku latviešu mācībvalodas proporciju mazākumtautību skolās (klasēs). Skolas neveicina sabiedrības etnisko dalīšanu, bet veicina saliedētību daudzveidībā. Izglītības politikas ieviesējiem trūkst būtiskas informācijas, lai identificētu tās jomas, kur pastāvošs struktūras pretestība pakāpeniskajai nošķirtības pārvēršanai ir īpaši izteikta. Šī zinātniski pētnieciskā darba mērķis ir izpētīt, kā notiek mazākumtautību skolēnu integrācija Iecavas vidusskolas klasēs.
Pētījuma autori definē iekļaušanu kā pretstatu norobežošanai, un pētījuma teorētiskais pamatojums izriet no pieņēmuma, ka gadījumos, ja izglītojamo mērķa grupa ir sociāli vai etniski neviendabīga, diferencēta pieeja var būt pamatota un pat nepieciešama, tomēr norobežojoša un nevienlīdzīga pieeja nav pieļaujama.…
Vidusskolas zinātniski pētnieciskais darbs, kas veidots par mazākutautības inegrāciju vidusskolu klasēs.
