Автор:
Оценка:
Опубликованно: 29.12.2004.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Komunikācijas šķēršļi attiecību sistēmā skolotājs - skolēns', 1.
  • Конспект 'Komunikācijas šķēršļi attiecību sistēmā skolotājs - skolēns', 2.
  • Конспект 'Komunikācijas šķēršļi attiecību sistēmā skolotājs - skolēns', 3.
Фрагмент работы

1. Bet tā taču ir tava problēma, ka tu neesi izpildījis mājas darbu!
Skolotāja reakcija ir nevēlēšanās apspriest un iedziļināties skolēna problēmā par to, kāpēc tad nav izpildīts šis mājas darbs!
Tiek demonstrēta vienaldzība pret skolēnu.
Skolēna reakcija uz šādu skolotāja sacīto parasti ir norobežošanās. Visticamāk, ka šis bērns nevēlēsies apmeklēt šī skolotāja mācību stundas un sekmes konkrētajā priekšmetā var strauji pasliktināties.
Šajā gadījumā komunikācija nevar gūt sekmes, jo skolotājs ir parādījis savu vienaldzīgo attieksmi pret skolēna problēmām.

2. Ko brīnies, ka esi nesekmīgs, tam tā bija jābūt, jo tu jau pats nemācies!
Šajā gadījumā skolotājs savu spriedumu balsta uz loģiku, neiedziļinoties konkrētā bērna situācijā un nezinot patiesos faktus. Savukārt skolēns šo loģiku nesaprot, jo viņš zina, ka ir mācījies, bet tā īsti nav izpratis mācību vielu līdz galam un būtība no skolotāja ir vēlējies uzaicinājumu uz konsultāciju.
Skolotājs ar savu spriedumu par nemācīšanos ir aizvainojis skolēnu, sekas var būt skolēna pašvērtējuma strauja pazemināšanās, kas var būt par iemeslu nesekmībai.
Nekad neapgalvo to, par ko tu neko vēl nezini, noskaidro situāciju!!!

Коментарий автора
Atlants