Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.05.2022.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Kognitīvie procesi un domāšanas operācijas matemātikas mācību jomai', 1.
  • Конспект 'Kognitīvie procesi un domāšanas operācijas matemātikas mācību jomai', 2.
  • Конспект 'Kognitīvie procesi un domāšanas operācijas matemātikas mācību jomai', 3.
  • Конспект 'Kognitīvie procesi un domāšanas operācijas matemātikas mācību jomai', 4.
Фрагмент работы

Matemātiskie objekti, kurus apzīmē matemātiskie jēdzieni, realitāte neeksistē. To izpratne saistīta ar svarīgu domāšanas operāciju – abstrahēšana. Abstrahējoties no reālām objektu īpašībām, veidojas priekštats par matemātiskiem jēdzieniem: “skaitlis”, “lielums”, “ģeometriskā figūra” utt. Matemātisko jēdzienu veidošanās bērniem sākas ar objektu pazīmju, īpašību un attieksmju izzināšanu, noskaidrojot līdzīgo un atšķirīgo. Sākumā bērni rotaļājas ar dažādiem objektiem, tad sāk pievērst uzmanību pazīmēm, kas raksturo šo dažādību. Sākas objektu grupēšana, klasificēšana pēc dažādam pazīmēm. Bērni gūst priekštatu par lielumu kā vispārīgu īpašību, ko var mērīt (garums, masa, tilpums, laiks u.c.).
Pieaugušo vadībā bērni mācās saskatīt attieksmes starp objektiem “lielāks”, “mazāks”, “vienāds”, iepazīstas ar simbolu valodu un matemātiskiem jēdzieniem “izteiksme”, “vienādība”, “saskaitīšana” utt. Analizējot priekšmetu, dažādu objektu formu, bērniem veidojas priekštats par ģeometriskām figūrām “riņķis”, “trijstūris”, “kvadrāts” u.c. Tādejādi praktiskā darbībā ar priekšmetiskām kopām bērni mācās salīdzināt, analizēt, vispārināt, secināt, vērtēt, t.i., apgūst prasmi domāt, veido savu vērtību izpratni.

Коментарий автора
Atlants