Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.05.2020.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'J.A.Komenska grāmatas "Lielā didaktika" analīze', 1.
  • Конспект 'J.A.Komenska grāmatas "Lielā didaktika" analīze', 2.
  • Конспект 'J.A.Komenska grāmatas "Lielā didaktika" analīze', 3.
  • Конспект 'J.A.Komenska grāmatas "Lielā didaktika" analīze', 4.
  • Конспект 'J.A.Komenska grāmatas "Lielā didaktika" analīze', 5.
  • Конспект 'J.A.Komenska grāmatas "Lielā didaktika" analīze', 6.
Фрагмент работы

26.nodaļa
Discplīna skolā ir ļoti svarīga, bet tā nav balstīta uz fizisku spēku, bet gan uz skolēnu un skolotāju uzmanību. Disciplīna palīdz parādīt, ko nedrīkst darīt skolā, un vainīgajiem liek parādīt, ka pārkāpumus vairāk nedrīkst izpildīt. Par uzvedību ir jāsoda daudz stingrāk nekā par mācībām. Ja stundās neievēro disciplīnu, tad pie tā ir vainīgs skolotājs, jo nespēj piesaistīt skolēnu uzmanību. Šādā gadījumā mācību vielu nevarēs iemācīt, izmantojot spēku,bet gan saudzīgi un pareizi paskaidrojot studentam. Var izmantot arī slavināšanas vai nopelšanas, salīdzināšanas un dažādas joku metodes, lai panāktu to, ka skolēns mācās.
Jāsoda ir tos, kuri zaimo Dievu, neklausa skolotāju un atsakās palīdzēt citiem. Dieva zaimošana nav saskaņā ar skolā pasniegto dievbijību un tikumību, skolotājs ir galvenais zināšanu avots, tāpēc viņa neklausīšana ir pārkāpums un palīdzības atteikšana ir pretrunā ar to,ka ir jāpalīdz tuvākajam un jānovērš viņa kļūdas – tieši tādēļ par šādiem pārkāpumiem pastāv bargi un nopietni sodi.
Skolotājam ir jābūt paraugam, ar atbilstošu uzvedību, lai viņš spētu kontrolēt audzēkņus, jo ja viņš nebūs paraugs, viņam nebūs autoritātes un skolēni viņu neklausīs. Skolotājam ir jāizveido pozītīvs un patīkams noskaņojums klasē, lai mācības noritētu raiti un nepiespiesti, gūstot plašu zināšanu klāstu.

Коментарий автора
Коментарий редакции
Atlants