-
Sociālo tīklu izmantošanas paradumi jauniešu vidū
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 2 | |
Abstract | 3 | |
Ievads | 5 | |
Izmantotie termini | 6 | |
1. | Jaunieši un sociālie tīkli | 7 |
2. | Socializācijas pētīšanai tīklos izmantotās metodes | 10 |
3. | Sociālo tīklu iespējas | 11 |
3.1. | Sociālo tīklu novērojums – analīze | 11 |
3.1.1. | Draugiem.lv | 12 |
3.1.2. | Facebook.com | 14 |
3.1.3. | Twitter.com | 15 |
3.2. | Sociālo tīklu lietojums - jauniešu aptaujas interpretācija | 16 |
Secinājumi | 25 | |
Izmantotā literatūras un avotu saraksts | 26 |
Secinājumi
1. Darbā izvirzītā hipotēze tika pierādīta - vairums jauniešu izmanto sociālos tīklus ikdienā.
2. Vairums jauniešu ir gatavi tērēt naudu sociālajos tīklos.
3. Vairums jauniešu ir gatavi publicēt personisku informāciju sociālajos tīkos.
4. Sociālajos tīklos publiskotā informācija ir spējīga ietekmēt citu personu dzīvesveidu un mainīt cilvēku viedokļus par dažādiem jautājumiem.
5. Sociālie tīkli kļūst par neatņemamu jauniešu dzīves sastāvdaļu.
6. Sociālie tīkli ieguvuši savu popularitāti, jo ļauj ātri un ērti komunicēt ar citām personām visā pasaulē.
7. Sociālie tīkli piedāvā izklaidi, neformālus un lietišķus kontaktus, operatīvu un aktuālu informāciju.
8. Sociālo tīklu lietotāji lielā mērā ietekmē to saturu.
9. Sociālo tīklu lietotāju skaitam ir tendence pieaugt, palielinoties tehnoloģiskajām iespējām lietot internetu ārpus mājas.
10. Sociālo tīklu saturs savstarpēji ietekmējas, balstoties uz pielietojuma atpazīstamību, paradumiem.
Hipotēzes pierādīšanās nozīmē, ka sociālo tīklu pielietojuma iespējas vēl nav izsmeltas un tos jāuztver kā būtisku informācijas vidi nākotnē gan jauniešu auditorijai, gan arī citiem lietotājiem, par kuriem pēc laika kļūs arī šī brīža jaunieši, kas būs aktīvi pieraduši komunicēt – dzīvot jaunajā informācijas vidē, salīdzinot ar iepriekšējo pasauli – bez sociālajiem tīkliem.
…
Zinātniski pētnieciskā darba tēma ir ‘’Sociālo tīklu izmantošanas paradumi jauniešu vidū’’. Darba mērķis ir veikt pētījumu par, jauniešu paradumiem sociālajos tīklos, pieņemot, ka sociālo tīklu piedāvājums balstās uz respondentu pieprasītākajām iespējām, ko nosaka lietojums praksē. Darbs sastāv no 27 lapām, 15 attēliem. Darba teorētiskā daļā izmantoju gan grāmatas, gan internetā pieejamo informāciju par sociālajiem tīkliem. Teorētiskajā daļā tiek aprakstīts, kas ir sociālais tīkls un izvirzīta teorija par to, kāpēc jāpēta jauniešu paradumi sociālajos tīklos. Praktiskajā daļā tiek veikts pētījums anketēšanas veidā starp jauniešiem un tiek izpētīti 3 populārākie sociālie tīkli Latvijā – http://www.draugiem.lv, http://www.facebook.com un http://www.twitter.com. Darbs noslēdzas ar izmantoto literatūras sarakstu un secinājumiem.
Pielikumu nav.