2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Biznesa plāna struktūra | 3 |
2. | Biznesa plāna budžets un finanšu avoti | 5 |
3. | Nodokļi | 6 |
4. | SVID analīze | 7 |
5. | Maikla Portera piecu konkurences spēku modelis | 8 |
MAIKLA PORTERA PIECU KONKURENCES SPĒKU MODELIS
Maikla Portera izstrādātais piecu spēku modelis nosaka, ka svarīgi noskaidrot, kāda ir konkurences vide konkrētajā nozarē, definējot piecus ārējās vides faktorus jeb spēkus:
Konkurentu ienākšana
Novērtēt jaunienācēju spējas uzsākt darbību, kā arī strukturālās barjeras, kas viņiem ir jāpārvar.
Aizvietotāju draudi
Novērtēt jaunu produktu ar pārākām raksturiezīmēm spēju aizvietot esošo produktu vai pakalpojumu.
Pircēju kaulēšanās vara
Novērtēt pircēju salīdzinošo spēku un skaitu.
Piegādātāju kaulēšanās vara
Novērtēt piegādātāju salīdzinošo spēku un skaitu.
Cīņa esošo spēlētāju vidū
Novērtēt konkurējošo uzņēmumu salīdzinošo konkurētspējas spēku.
…
BIZNESA PLĀNA STRUKTŪRA Kopsavilkums ir biznesa plāna ievads, kur var gūt vispārīgu priekštatu par biznesa mērķiem un gaidāmajiem rezultātiem. Šeit īsi un kodolīgi jāapraksta svarīgākais no katras nodaļas. Produkta aprakstā janorāda kādas tehnoloģijas tiks pielietotas produkta ražošanā vai pakalpojuma sniegšanā, kādas izejvielas (to daudzums, cenas) būs nepieciešamas, kur tās tiks iegūtas (tehnoloģiskā procesa apraksts), kas būs piegādātāji un cik bieži notiks piegādes, ražošanas jauda. Uzņēmuma aprakstā ir janorāda visa kontaktinformācija un juridiskā informācija par uzņēmumu (nosaukums, juridiskā adrese, telefons, e-pasts, dibināšanas gads, reģistrācijas numurs, bankas rekvizīti, plānotā uzņēmējdarbības vieta, uzņēmuma dalībnieki, personas kodi un dzīvesvietas adreses). Jāapraksta organizācijas struktūra un vadības pamatprincipi, vadītāju un darbinieku pienākumi, komandas pieredze, izglītība un darba samaksas politika, pamatkapitāla lielums un tā sadalījums starp dibinātājiem, esošais īpašums, iekārtas vai tehnika. Jānorāda misija, vīzija, mērķi un biznesa plāna izstrādes mērķis. Tirgus situācija. Šajā biznesa plāna nodaļā aplūko šādus jautājumus: tirgus raksturojums un iespējas, tirgus segmentēšana, pircēja, patērētāja motivācija, izvēloties piedāvāto produktu, būtiskākie prognozējamie faktori, kas var ietekmēt komercdarbības rezultātus, pārdošanas apjoma un apgrozījuma prognoze. Veic nozares izpēti un raksturojumu, kopīgo nozares attīstības stāvokli un attīstības tendences, raksturīgākās īpatnības.
