-
Skaļas mūzikas ietekme uz matemātiski-loģiskās domāšanas testa izpildes produktivitāti
Pētījuma instrumenti
Pētījumā tika izmantots Nebabeigtas skaitļu virknes NSV modificēts Amthauera Intelekta struktūras testa (Amthauer Intelligenz – Struktur – Test, I-S-T, 1953) VI subtesta variants, modifikācijas autors V. Perepjolkina, 2005.g. Katra varianta testā ir 10 uzdevumi 10 rindās. Katrs uzdevums ir skaitļu rinda, kas izvietota noteiktā kārtībā. Eksperimenta dalībniekiem tiek piedāvāts atrast likumsakarību, pēc kuras veidota šī skaitļu rinda un rindas beigās pierakstīt skaitli, kas turpina rindu atbilstoši šai likumsakarībai.
Procedūra
Pētījuma datums - 2008.gada 7.februāris. Pētījuma sākumā tika veikta instruktāža par eksperimenta norises gaitu un uzdevumiem. Respondentiem tika doti pieci treniņa uzdevumi, lai visi pētījuma dalībnieki izprastu veicamo uzdevumu. Pētījuma vadītājs(pasniedzēja – V. Perepjolkina) izdalīja testa lapas ar diviem variantiem, katrā variantā bija desmit uzdevumi.…
Nosaukums: Skaļas mūzikas ietekme uz matemātiski-loģiskās domāšanas testa izpildes produktivitāti. Mērķis: Noskaidrot, vai mūzika testa laikā var iespaidot testa izpildes produktivitāti un precizitāti. Hipotēze: skaļas ritmiskās popmūzikas ietekmē samazinās matemātiski-loģiskās domāšanas testa izpildes produktivitāte. Neatkarīgais mainīgais: skaļas ritmiskas mūzikas atskaņošana/neatskaņošana uzdevuma pildīšanas laikā. Atkarīgais mainīgais: matemātiski-loģiskās domāšanas produktivitāte(5 minūšu laikā pareizi izpildīto NSV testa uzdevumu skaits – operacionāls apzīmējums) Kontrolējamie mainīgie: laika ierobežojums un laika trūkuma sajūta, kas rada papildus spriedzi, iemācīšanas efekts, ārējie apstākļi(trokšņu līmenis, apgaismojums telpā, telpas izkārtojums, temperatūra telpā, uzdevumu grūtības pakāpe(tiek izmantotas paralēlas NSV testa formas)). Nekontrolējamie mainīgie: garastāvoklis testa laikā, fizioloģiskais stāvoklis, nogurums, mūzikas ietekme uz cilvēku(patīk/nepatīk) Eksperimentālā pētījuma dizains(plāns): Atkārtoto mērījumu plāns(iekšgrupu dizains) Pētījuma dalībnieki: Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas-bakalaura studiju programmas-Sociālo zinātņu bakalaurs psiholoģijā-2.kursa studenti-otrdienas, ceturtdienas grupa.
