-
Lugas "Pazudušais dēls" galvenā varoņa Krustiņa dzīves socioloģiskā analīze
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Bērnība – audzināšana, vērtības un personības veidošanās | 4 |
2. | Jaunības laiks un tajā pastāvošie uzvedības, vērtību un normu noteicošie faktori | 5 |
Secinājumi | 7 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 8 |
Secinājumi
1. Tēva iztrūkums un mātes nepareizā audzināšana lika pamatus Krustiņu personībai un skatījumam uz dzīvi – viņš izauga par egoistu, bija izlutināts un pieradis pie visatļautības.
2. No nepareizās un pārlieku žēlojošās audzināšanas izveidojās arī nepareizas vērtības – draugi un izklaides. Viņš bija pašlabuma meklētājs ar lauztām morāles doktrīnām.
3. Draugi, būdami kā sociālie aģenti jaunības gados, pieļāva nepareizu socializāciju sabiedrībā. Krustiņš centās identificēt sevi draugos, jo saskatīja kopīgās intereses – alkohols, azartspēles un izklaides.
4. Draugus varēja pieskaitīt pie referentgrupas: viņi tika uzskatīti par etalonu, kādam ir jābūt Krustiņam. Draugu vērtības un normas Krustiņš pielīdzināja sev.
5. Piederība sociālajai grupai neatbilda sociālajai lomai, tādējādi radot iekšēju konfliktu Krustiņā un ārēju – ģimenē.
6. Zēna vājais raksturs ļāva vadīties draugu manipulācijām un nodoties augstu morālo standartu pārkāpšanai - ģimenes apzagšanai.
…
Ikkatrs cilvēks spēj pazust. Tam vien ir nepieciešami daži cēloņi, kuri neapzināti spēj novest no pareizā ceļa. Vairākus no tiem ir piedzīvojis Rūdolfa Blaumaņa traģiskās lugas ‘’Pazudušais dēls’’ galvenais varonis vārdā Krustiņš, tādējādi radot neatgriezeniskas sekas savā dzīvē. Viņa dzīvi un personību ir ietekmējuši daudzi socioloģiskie aspekti: sākot no vecāku audzināšanas līdz draugu kompānijām, kas ir izveidojuši jauneklim nepareizu skatu uz dzīvi, attieksmi pret sevi, sev tuviem cilvēkiem un paviršām rakstura izpausmēm. Referāta mērķis: Noskaidrot un izanalizēt socioloģiskos aspektus, kas ir ietekmējuši jaunieša dzīvi un uzvedību. Uzdevumi: 1. Veikt personāža dzīves gājuma analīzi 2. Piefiksēt faktorus, kas iespaidojuši un radījuši attiecīgu skatījumu un uzvedību 3. Izanalizēt atrastos faktorus, izmantojot socioloģisko teoriju 4. Apkopot iegūtos pētījuma rezultātus un veikt secinājumus