-
Domāšanas veidi, operācijas un formas. Domāšanas attīstības īpatnības pirmsskolā un pamatskolā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Domāšanas jēdziens | 4 |
1.1. | Domāšanas jēdziena definīcija | 4 |
1.2. | Domāšanas operācijas | 5 |
1.3. | Domāšanas veidi | 7 |
1.4. | Domāšanas individuālās īpatnības | 8 |
1.5. | Domāšanas formas | 9 |
1.6. | Domāšana un valoda | 11 |
2. | Domāšanas attīstība dažādos vecuma posmos | 13 |
2.1. | Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem | 13 |
2.2. | Domāšanas attīstība pamatskolas vecuma bērniem | 14 |
2.3. | Loģikas un radošuma attīstība bērniem | 15 |
Secinājumi | 18 | |
Literatūras saraksts | 20 |
Secinājumi
Informācija, ko cilvēks saņem no ārpasaules, ļauj cilvēkam attēlot ne tikai objekta ārējo, bet arī iekšējo pusi, iztēloties objektus to neesamības gadījumā, paredzēt to maiņu laikā un ar domu palīdzību steigties neierobežotos attālumos un mikropasaulē. Tas viss ir iespējams, pateicoties domāšanas procesam.
Cilvēka garīgajai darbībai tā savstarpēja saistība ir būtiska ne tikai ar maņu izziņu, bet arī ar valodu un runu. Cilvēka domāšana - neatkarīgi no formas, kāda tā ir - nav iespējama bez valodas. Katra doma rodas un attīstās saistībā ar runu. Domāšana ir fokusēta.
Nepieciešamība pēc tās rodas, pirmkārt, kad dzīves un prakses laikā cilvēka priekšā parādās mērķis, jauna problēma, jauni darbības apstākļi. Domāšana ir jaunā meklēšana un atklāšana. Svarīgu lomu ieņem cilvēka spēja saskatīt nenoteiktību noteiktos realitātes objektos un parādībās, viņa spēja uzdot jautājumus,risināt problēmas.
Nepieciešamība pēc domāšanas aktivitātēm pazūd, ja cilvēks labi pārzina tipisko situāciju risināšanu.
Tikai visu domāšanas veidu attīstīšana, to vienotībā var nodrošināt pareizu un pietiekami pilnīgu realitātes atspoguļojumu.
Atšķirība starp domāšanu un citiem izziņas psiholoģiskiem procesiem ir tāda, ka tā vienmēr ir saistīta ar aktīvām izmaiņām apstākļos, kādos cilvēks atrodas. …
Referāts vispārīgā psiholoģija
