-
Mācību materiālu izvērtējums
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | IZVĒRTĒJUMU TABULAS | 3 |
1.1. | Uzdevumi.lv mācību materiālu par tēmu “Skaņa” fizikā 8. klasei izvērtējums (https://www.uzdevumi.lv/p/fizika/8-klase/skana-6286) | 3 |
1.2. | Mācību aplikācijas Quizizz.com mācību materiāla par tēmu “Asinsrites sistēma” bioloģijā 7. klasei izvērtējums (https://quizizz.com/admin/quiz/5c1259e41160b5001b1a3feb/circulatory-system) | 4 |
2. | SECINĀJUMS | 6 |
2. SECINĀJUMS
Abu digitālu mācību līdzekļu izvērtējums parādīja apmēram līdzīgu rezultātu, izņemot dažus kritērijus. Vislielākā atšķirība ir novērota sociālās attīstības kritērijā.
Mācību materiāliem no mācību platformas Uzdevumi. lv sociālās attīstības kritērijs ir zemā līmenī. Tie nav atbilstoši iekļaujošam un dažādību respektējošam mācību procesam (speciālās vajadzības, dažādas etniskās, reliģiskās grupas); nesekmē indivīdu savstarpēju sadarbību, jo pārsvarā ir domāti individuālam nodarbībām; daļēji sekmē mērķgrupas izpratni par sadarbības iespējām ar citām ierīcēm.
Tajā pašā laikā mācību materiāliem no mācību aplikācijas Quizizz.com sociālās attīstības kritērijs ir labā līmenī. Tie ir atbilstoši iekļaujošam un dažādību respektējošam mācību procesam, jo ir domāti lielākajai auditorijai no visas pasaules valstīm; sekmē indivīdu savstarpēju sadarbību; sekmē mērķgrupas izpratni par sadarbības iespējām ar citām ierīcēm.
Var secināt, ka visiem digitāliem mācību līdzekļiem ir gan savi plusi, gan savi mīnusi, un skolotājiem ir jāizlemj, kurš līdzeklis ir labāk izmantot mācību stundas laikā, atkarībā no stundas tēmas un sekojošam nodarbībām.
…
Darba autore analīzei ir izvēlējusies divus digitālus mācību līdzekļus – mācīšanās platformu „Uzdevumi.lv“ un mācību aplikāciju „Quizizz.com“. Par abiem mācību līdzekļiem darba autorei jau ir skaidri priekšstati, jo abi jau tika izmantoti gan darbā, gan mācību laikos vidusskolā. Darba turpinājumā šie mācības līdzekļi tiks izvērtēti pēc sekojošiem kritērijiem – didaktiskais, kognitīvais, sociāli emocionālais, sociālās attīstības kritērijs, fiziskās attīstības kritērijs un tehniskais. Kritēriji tiks vērtēti 4 līmeņos, kur 0 – nav attiecināms; 1 – atbilst zemā līmenī vai ir būtiski trūkumi; 2 – atbilst, bet ir nepilnības; 3 – labā līmenī.
