Автор:
Оценка:
Опубликованно: 24.02.2020.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Эссе 'Filmas "Nācijas dzimšana" analīze', 1.
  • Эссе 'Filmas "Nācijas dzimšana" analīze', 2.
  • Эссе 'Filmas "Nācijas dzimšana" analīze', 3.
Фрагмент работы

Filma sastāvēja no 1544 atsevišķiem kadriem, kurus bija nepieciešams samontēt, tāpēc ir svarīgi pievērst uzmanību arī montāžai filmā. Viens no montāžās principiem, kas tiek izmantots
filmas montāžā ir “jump cuts”. Izmanto arī titrus, lai izceltu noteikošo, tiek mainīti dažādi rakursi. Iepriekš pieminētajā Linkolna nošaušanas ainā vien jau ir izmantotas vismaz 4 montāžas vietas, lai
panāktu ainas dramatiskumu. Lai uzsvērtu dramatisko brīdi, tiek izmantots starptitrs ar precīzu laika norādi un izmantota kadra aptumšošana, lai nosegtu nebūtiskās kadra detaļas un izceltu būtiskāko. Kadra aptumšošana bija ļoti raksturīga stila iezīme šajā filmā- to varēja novērot jau pašā sākumā un šī iezīme caurvijas līdzi visai filmai. Ļoti daudz izmantots daļējs kadra aptumšojums. Taču pilnīgs kadra aptumšojums izmantots kā sava montāža, lai atdalītu vienu kadru no otra. Ļoti uzskatāmi parādīts kā grifits prot izstāstīt stāstu izmantojot montāžu,rakursus un plānu maiņu. Galvenie Grifita
novatorisms: cross-cut montāža, iepriekš minētais tuvplānu izmantojums, kā arī dziļais fokuss.
1915.gadā “Nācijas dzimšana” pierādīja gan kino lielo sociālo ietekmi, gan iezīmēja
neatgriezenisku industrijas pievēršanos fimmetrāžas formai kino industrijā. Filma ietekmējusi dažādas mūsdienu filmas, ja skatāmiem uz fimām no pašmāju kino, tad zināma līdzība un ietekme filmai bijusi uz pašmāju filmu “Dvēseļu putenis”, kas ir stāsts par latviešu tautas cīņu par
neatkarību.…

Atlants