-
Jorģa Zemitāna tilta novērtējums
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Objekta apraksts | 3 |
2. | Konstatētie bojājumi | 3 |
2.1. | Deformācijas šuves ūdenscaurlaidība | 3 |
2.2. | Betona komponentu izskalošana | 4 |
2.3. | Sala radīti bojājumi | 5 |
2.4. | Betona karbonizācijas un korozijas izraisīti bojājumi | 7 |
2.5. | Metāla elementu korozija | 8 |
3. | Bojājumu rašanās iemesli | 9 |
4. | Bojājumu novēršanas paņēmieni | 9 |
Literatūra | 12 |
3. BOJĀJUMU RAŠANĀS IEMESLI
Zemitānu tilta bojājumi koncentrēti ap tā deformācijas šuvēm, dēļ bojātas/ nolietojušās šuves hidroizolācijas un gājēju kāpņu bojājumi atklātas vides iedarbības un neesošas ūdens savākšanas un novadīšanas sistēmas rezultātā. Tilta šķērssiju bojājumi nebūtu veidojušies vai tiktu ievērojami aizkavēti, ja deformācijas šuves hidroizolācija būtu savlaicīgi nomainīta. Šādā gadījumā tikai gaisā esošais mitrums ietekmētu konstrukcijas, nevis atmosfēras nokrišņu ūdens, kas destruktīvi iedarbojas uz konstrukcijām.
4. BOJĀJUMU NOVĒRŠANAS PAŅĒMIENI
Lai atjaunotu šķērssiju, vispirms jānovērš bojājumu rašanās cēlonis- bojāta šuves hidroizolācija. Pēc tam betona karbonizācijai pakļautajām virsmām jāatskalda betons stiegru zonā līdz vietai, kur betons vairs nav karbonizējies, jāattīra stiegras un ar remontsastāviem jāaizpilda nokaltā/ trūkstošā konstrukcijas daļa.
Gājēju kāpnēm izveido ūdens novadīšanas sistēmu. Betona margām noskalda nost izveidojušos stalaktītus un pārklāj ar aizsargpārklājumu. Metāla elementus nomaina pret jauniem, jo tā būs ekonomiski izdevīgāk, ņemot vērā bojājumu pakāpi.
Ieteicamo darbu saraksts:
1. Deformācijas šuves remonts, skat 4.1.att.[1]
1. Asfaltbetona segu, virs šuves vietas, izzāģē vai izkaļ līdz hidroizolācijai.
2. Attīra šuves gultni un betona virsmu un asfalta malas pārklāj ar polimērmodificētu bitumenu.
…
Būves defektu un bojājumu konstatācija, to rašanās iemesli un veicamā rīcības programma. Darbs izstrādāts priekšmetā būvju aizsardzība.