Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Valsts kā konstitucionāli tiesiskais institūts | 4 |
2. | LR Ministru Kabinets | 5 |
3. | Kāds minimālais Saeimas locekļu balsu skaits ir nepieciešams lielākas daļas Satversmes pantu izmaiņai? | 8 |
Nobeigums | 9 | |
Izmantoto avotu saraksts | 10 |
NOBEIGUMS
Šī eksāmena izveides procesā esmu ieguvusi papildzināšanas konstitucionālajās tiesībās, kā arī paplašinājusi savas apgūstamās izglītības mērogu. Konstitucionālās tiesības izskaidro prāvīgumu un patiesīgumu. Ja runa iet par konstitucionālajām tiesībām, uzreiz ir jāsaprot, ka lieta būs taisnīga, un attiecināta par cilvēka tiesībām, un to aizsargāšanu.
Ikvienam ir tiesības uz domas, apziņas un reliģiskās pārliecības brīvību. Cilvēku sabiedrībai ir nepieciešamas normas, kas viņus ierobežo, pretējā gadījumā sabiedrībā pastāvētu nedrošība, valdītu nesaimnieciskums, haoss un vardarbība, kas izriet no cilvēku attiecību publiskuma, konfliktu neizbēgamības sadzīvē, cilvēku interešu savtīguma.
Eksāmena darba izpildes laikā, gavenie darba avoti ir juridiskās vārdnīcas, dažāda zinātniskā literatūra, tās konspekti un interneta vietnes.
…
Jēdzienam "konstitucionālās tiesības“ ir trejāda nozīme – ar to apzīmē gan noteiktu tiesību nozari, gan juridisku zinātni, kas pēta šo tiesību nozari, gan arī mācību priekšmetu, kura uzdevums ir sniegt ieskatu topošajiem juristiem kā par attiecīgo tiesību nozari, tā arī par juridisko zinātni, kas pēta šo tiesību nozari. Šajā darbā tiks pētīta konstitucionālo tiesību mācību priekšmeta nozīme, tiks aplūkotas tēmas par Latvijas Republikas Ministru kabinetu, Saeimu, Latvijas Republikas Satversmi, kā arī tēmu – valsts kā konstitucionāli tiesiskais institūts. Eksāmena darba galvenais mērķis ir izmantojot citu autoru literatūru, viedokļus un definējumus, atbildēt uz sniegtajiem eksāmena jautājumiem. Kā arī iepazīties ar konstitucionālo tiesību mācību priekšmetu, iegaumēt galvenās tēzes, kā arī paplašināt juridiskās izglītības mācību loku ar vēl vienu svarīgu juridiskā virziena studentu izglītībā.
