-
Iekštelpu un āra mācību vides nozīme daudzpusīgā pirmsskolēna attīstībā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 5 | |
1. | TEORĒTISKĀ DAĻA | 7 |
1.1. | Pirmsskolas vecuma bērnu attīstība | 7 |
1.2. | Mācībām atbilstoša mācību vide | 11 |
1.3. | Mācību vide iekštelpās | 13 |
1.4. | Mācību vide āra vidē. | 17 |
1.5. | Kopīgais un atšķirīgais starp iekštelpu un āra vidi | 19 |
2. | PRAKTISKĀ DAĻA | 21 |
2.1. | Pētījuma veikšanas teorētiskie aspekti | 21 |
2.2. | Interviju analīze | 22 |
2.3. | Metodiskā materiāla izstrāde | 32 |
KOPSAVILKUMS UN SECINĀJUMI | 34 | |
IZMANTOTO AVOTU SARAKSTS | 36 | |
1. PIELIKUMS. Intervijas jautājumi | 38 | |
2. PIELIKUMS Intervētās Ramonas Šenbergas atbildes uz intervijas jautājumiem | 39 | |
3. PIELIKUMS Intervētās Guntas Pamiljānes atbildes uz intervijas jautājumiem | 40 | |
4. PIELIKUMS. Intervētās Ingas Grigaļunas atbildes uz intervijas jautājumiem | 42 |
Pirmsskolas izglītības programmu apgūst bērni no pusotra gada līdz septiņu gadu vecumam, ar mērķi nodrošināt, ka bērns tiek sagatavots pamatskolas programmas apgūšanai, apgūstot akadēmisko prasmju, piemēram, matemātikas, valodas, bioloģijas, pamatus, iemācoties sadarboties ar citiem bērniem, pieņemt sabiedrības normas un iepazīt sevi. Izglītība, jebkurā vecumposmā notiek noteiktā mācību vidē, kuru pamatā var iedalīt četros posmos, nodalījumā ņemot vērā bērna vecumu, no kura izriet, noteikts izglītojamās personas fiziskās, sociālās un intelektuālās attīstības līmenis.
Pirmsskolas vecuma bērnu izglītošana notiek konkrētā pirmsskolas izglītības iestādē, kurā parasti šī apmācība tiek īstenota gan izglītības iestādes telpās, gan āra vidē. Katrai šai mācību telpai ir savas dažādas priekšrocības, trūkumi un piedāvātās iespējas, attiecīgi arī dažādi vingrinājumi ar kuru palīdzību, iespējams sasniegt dažādus izglītības mērķus. …
kvalifikācijas darbs, pirmsskolas pedagoģijā ANOTĀCIJA Pirmsskolas izglītība ir ļoti būtisks izglītības posms, jo sagatavo bērnu tālākajai izglītībai, tiek likts pamats bērna akadēmiskajām zināšanām, socializēšanās prasmēm, kā arī personības attīstībai. Lai sasniegtu šos mērķus ir nepieciešams nodrošināt bērniem atbilstošu mācību vidi. Tāpat ir iespējams mācības īstenot gan āra vidē, gan iekštelpās. Katrai no šīm vidēm ir savas priekšrocības un izaicinājumi, ar kuriem jāsaskaras strādājot šajās mācību vidēs, turklāt katrā no šīm vidēm ir izmantojams atšķirīgs mācību metožu klāsts. Autore darba gaitā analizēs, kā atšķiras šīs mācību vides un apmācības kārtība tajās, no teorētiskā un praktiskā viedokļa. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tiek apskatīti pirmskolas vecuma bērnu attīstības un mācību vides teorētiskie aspekti, savukārt otrā daļa ir praktiskā daļa, kuras ietvaros tiek veikts un analizēts empīriskais pētījums – tiek veikta trīs pieredzes bagātu pirmskolas pedagogu intervijas.
